آفتاب
گزارش مهر از لیگ بر‌تر فوتبال؛

مصاف صبا و پرسپولیس؛ تقابل افکار دایی و برانکو در قم

مصاف صبا و پرسپولیس؛ تقابل افکار دایی و برانکو در قم

قم - تیم‌های فوتبال صبای قم و پرسپولیس امروز در تقابل افکار علی دایی و برانکو ایوانکوویچ در قم برابر هم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور امروز هفته بیست و سوم خود را پشت سر می‌گذارد و در یکی از بازی‌ها، تیم فوتبال صبای قم در خانه برابر تیم نامدار پرسپولیس تهران به میدان می‌رود تا مهم‌ترین بازی هفته بیست و سوم در قم برگزار شود.

شاگردان علی دایی در صبا که در هفته‌های اخیر نتایجی دور از انتظار کسب کرده‌اند برای کسب پیروزی انگیزه زیادی دارند و می‌خواهند نتایج اخیر خود را جبران کنند.

برای آن‌ها چه فرصتی بهتر از بازی با پرسپولیس تا بار دیگر به مسیر پیروزی باز گردند و امیدهای خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را زنده کنند.

صبا در چند بازی اخیر خود هرگز موفق به کسب پیروزی نشده اما آنچه آن‌ها را نگران می‌کند پایان شکست ناپذیری آن‌ها در خانه و نتایج ضعیفی است که در هفته‌های اخیر در قم به دست آورده‌اند.

در مقابل پرسپولیس با امیدواری زیادی پا به زمین چمن ورزشگاه یادگار امام خواهد گذاشت و این برای صبای قم یک چالش بزرگ است.

با توجه به شرایط جدول و نتایجی که در سایر دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ بر‌تر فوتبال رقم خورده برانکو فرصت خوبی دارد تا با کسب ۳ امتیاز این بازی خود را به استقلال در صدر جدول رده بندی نزدیک کند.

پرسپولیس نیز همانند صبا در هفته‌های اخیر امتیازات زیادی از دست داده است اما هواداران پرتعداد این تیم امیدوارند پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ بر‌تر بتواند فاصله را جبران کرده و قهرمان شود.

سرخپوشان تهرانی از سال ۸۶ که با افشین قطبی با پیروزی بر سپاهان در دقیقه ۹۶ قهرمان لیگ بر‌تر فوتبال شدند دیگر رنگ قهرمانی را ندیده‌اند و می‌خواهند پس از ۸ سال به این موفقیت برسند.

رقابت سخت در بالای جدول کار پرسپولیس را برای رسیدن به هدفش دشوار کرده است اما امید هواداران پرسپولیس به نمایش فنی قابل توجه پرسپولیس است و آن‌ها امیدوارند تیمشان علاوه بر ارائه بازی خوب، نتایج خوب نیز کسب کند و قهرمانی را از آن خود کند.

پرسپولیس امروز با چند غایب پا به میدان می‌گذارد با این حال شاگردان مربی کروات می‌دانند بازی برابر صبا یکی از آخرین فرصت‌های آن‌ها برای تعبیر رویای خود و هوادارانشان است.

در ترکیب صبا مسعود حق جو قادر به همراهی تیمش نیست تا صبا بدون حضور وی در خط دفاعی خود به میدان برود اما چشم صبا به محمد قاضی است که در بازی رفت در تهران به پرسپولیس گل زد.

آمادگی بازیکنانی چون فرید بهزادی کریمی و پیام صادقیان و نیز نفراتی چون ابوالفضل ابراهیمی و اکبر صادقی در این بازی برای صبا حیاتی خواهد بود.

شرایط کمال کامیابی نیا نیز برای حضور در این بازی صد درصد نیست و تلاش برای آماده سازی او برای حضور در استادیوم یادگار امام قم ادامه دارد.

با این شرایط سوشا مکانی بعد از عملکرد قابل قبول در دیدار برابر تراکتورسازی بار دیگر در قم به عنوان شماره یک پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

در غیاب محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی و مایکل اومانیا به عنوان جانشینان او رقابت خواهند داشت که شانس کاپیتان اول پرسپولیس بیشتر از مدافع کاستاریکایی است تا در کنار لوکا ماریچ قرار گیرد.

 در جناح راست نیز رقابت برای جانشینی رامین رضاییان محروم بین بابک حاتمی و وحید حیدریه است که به نظر می‌رسد شانس بابک حاتمی برای حضور برابر شاگردان علی دایی بیشتر باشد.

محمد انصاری به عنوان مدافع چپ در این بازی به دنبال این است که عملکرد ضعیف خود در بازی با تراکتورسازی را جبران کند و مانند دیدارهای گذشته عملکرد فوق العاده و قابل اعتمادی برای تیمش داشته باشد.

در صورت حضور کمال کامیابی نیا، او گزینه اول سرخپوشان برابر صبای قم خواهد بود تا در کنار فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، امید عالیشاه و احمد نوراللهی در خط میانی این تیم به میدان بروند و مهدی طارمی نیز امیدوار به حمایت از سوی هم تیمی‌هایش باشد تا بعد از سه هفته ناکامی در گل زدن، سیزدهمین گل خود در لیگ این فصل را به ثمر برساند.

احتمال جابجایی احمد نوراللهی با علی علیپور نیز در این میان وجود خواهد داشت و باید دید برانکو با چه استراتژی روبروی شاگرد خود در تیم ملی به میدان خواهد رفت.

دایی: برای مساوی به میدان نمی‌رویم

مربی تیم فوتبال صبای قم در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید صبای قم در بازی با پرسپولیس برای مساوی به میدان نمی‌رود و تساوی دردی از این تیم درمان نمی‌کند.

محمد دایی درباره مصاف خانگی صبا برابر پرسپولیس اظهار داشت: بازی در برابر تیم‌های بزرگ همیشه چالش‌های خاص خود را دارد و هیچ تیمی امسال در برابر پرسپولیس کار ساده‌ای در پیش نداشته است.

وی افزود: پرسپولیس در لیگ امسال تیم قدرتمند و باکیفیتی نشان داده و امیدواریم بتوانیم در مقابل این تیم نمایش خوبی داشته باشیم و نتیجه لازم را کسب کنیم.

مربی تیم فوتبال صبای قم گفت: به اندازه کافی امتیاز از دست داده‌ایم و دیگر نباید به تساوی و رضایت به تقسیم امتیازات فکر کنیم و به همین دلیل در بازی با پرسپولیس هم فقط برد می‌خواهیم.

دایی بیان داشت: صبای قم در بازی با پرسپولیس برای مساوی به میدان نمی‌رود و تساوی دردی از این تیم درمان نمی‌کند زیرا سبب افزایش فاصله این تیم با بالای جدول می‌شود.

وی عنوان کرد: هر دو تیم در شرایط خاصی به میدان می‌آیند که به دنبال برد هستند و بعید است بازی دفاعی از دو تیم شاهد باشیم و این نوید یک بازی زیبا را می‌دهد.

مربی تیم صبای قم تصریح کرد: از پرسپولیس شناخت کافی داریم و بازیکنان ما باید در این بازی از اشتباهات فردی دوری کنند زیرا اخیرا از این گونه اشتباهات ضرر زیادی کرده‌ایم.

دیدار تیم‌های صبای قم و پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز جمعه ۲۱ اسفند در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می‌شود.

کد N1171473

وبگردی