آفتاب

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان محیط زیست در مراسم کاشت درخت چه گفتند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان محیط زیست در مراسم کاشت درخت چه گفتند؟

امروز در مراسم کاشت درخت در پارک پردیسان افراد سرشناسی از جمله معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند که هرکدام حرف های جالبی در رابطه با محیط زیست زدند.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز(پنجشنبه) در مراسم کاشت درخت در پارک پردیسان که با حضور دوست‌داران هنر و طبیعت و هنرمندان حامی محیط‌زیست برگزار شد، اظهار داشت: بعد از 15 سال با اقدامات دولت یازدهم برای اولین بار افت تراز دریاچه ارومیه متوقف شده و حتی تراز این دریاچه اندکی افزایش یافته و این موفقیت نشان‌دهنده ضرورت ادامه اقدامات تلاش جمعی دولت برای احیای دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: برداشت آب‌های زیرزمینی و رویه فعلی الگوی مصرف کشاورزی باید درکشور تغییر کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر برای آینده تالاب‌ها و دریاچه‌ها قرار است فکری کنیم باید در اصلاح مصرف آب بخش کشاورزی حرکت کنیم، که در دولت یازدهم گام‌های خوبی برداشته شده و اکنون نیازمند جنبش اجتماعی در بحث مدیریت منابع آب و مصرف آن هستیم.

آلودگی هوا و توقف تولید بنزین آلوده پتروشیمی

وی در خصوص موضوع آلوگی هوا گفت: تقریبا بعد از گذشت 4 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم تولید بنزین آلوده پتروشیمی متوقف و توزیع این بنزین به طور کامل در کشور متوقف شده و هم‌اکنون بنزینی با حداقل استاندارد ما یعنی استاندارد یورو 4 در 8 کلانشهر کشور در حال توزیع است.

ابتکار با بیان این‌که حذف بنزین پتروشیمی و توزیع بنزین یورو4 از محورهای کاهش آلودگی است، تصریح کرد: کاهش آلودگی هوا کار بسیار پیچیده‌ای است و علاوه بر حذف بنزین پتروشیمی محورهای دیگری نیز برای آلودگی در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

وی ادامه داد: به طور قاطع با تمام 17 روز هوای ناسالمی که در زمستان امسال تهران و برخی کلانشهر به طور متوالی شاهد آن بودیم، کیفیت هوای کلانشهرهای ما نسبت به سال 92 بهتر شده است که این امر با تلاش دولت و همکاری مردم انجام شده و امیدواریم با افزایش این مشارکت سال به سال شاهد بهبود کیفیت هوا در اصفهان، تهران، اهواز، مشهد، اراک، تبریز و کرج باشیم.

از مقابله با تخلفات شکار تا ارائه لایحه حمایت از حیوانات

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مقابله با تخلفات شکار، حیوان آزاری گفت: تخلفاتی که این روزها در زمینه حیوان‌آزاری مواجه شده‌ایم عواطف انسانی را زیر سوال برده و تحت تاثیر قرار داده است.

ابتکار ادامه داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست برای برخورد با متخلفان و حیوان‌آزاری برنامه قانون حمایت از حیوانات را در بحث حیوان‌آزاری به دولت ارائه داد و اکنون در دست بررسی است تا با همکاری علاقه‌مندان این قانون تکمیل شده و برای تصویب نهایی به مجلس دهم ارائه شود.

وی تاکید کرد: برای برخورد با متخلفان عرصه‌ی صید و شکار و حیوان‌آزاری با سازمان‌های مردم نهاد جنبش‌هایی را به راه انداخته‌ایم تا شکارچیان اسلحه خود را کنار گذاشته و شکار حیوانات و آزار آن‌ها را برای همیشه کنار بگذارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: علاوه بر قانون حمایت از حیوان آزاری، برنامه حفاظتی مانند برنامه ملی حفاظت از یوزپلنگ آسیا، خرس سیاه و پلنگ ایرانی را به اجرا درآورده‌ایم.

رد لایحه ارزیابی زیست‌محیطی از سوی مجلس نهم در کمال ناباوری مردم بود

ابتکار با بیان این‌که مجلس نهم در واپسین روزهای کاری خود لایحه‌ی ارزیابی زیست‌محیطی را رد کرده ،بیان کرد: این لایحه درکمال ناباوری مردم فرهیخته و دوست‌داران محیط‌زیست از سوی نماینگان مجلس نهم رد شد که یکی از لایحه‌های ارزنده محیط‌زیست بوده و امیدواریم مجلس بعدی با محیط‌زیست همکاری داشته و این لایحه را به تصویب برساند.

مشکلات زیست‌محیطی در کوتاه مدت راه حل‌های جادویی نخواهد داشت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حل مشکلات محیط‌زیست در کوتاه مدت هیچ راه‌حل جادویی وجود ندارد و بدانید کسانی که حل مشکلات محیط‌زیست را در کوتاه مدت عملی می‌دانند عملکردشان صحیح نیست.

ابتکار تاکید کرد: تا حرکت و جنبش اجتماعی در کشور ایجاد نشود و دولت به دنبال سیاست‌گذاری‌ها و قوانین سخت و تنگ کردن عرصه بر متخلفان زیست‌محیطی وارد کار نشود مشکلات محیط زیست قابل حل نخواهد بود.

طبیعت تعلیم‌دهنده آلام و دردهای انسان است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اهمیت طبیعت تصریح کرد: طبیعت ترمیم دهنده آلام و دردهای بشری است چرا که امروز دکترها به صراحت می‌گویند به جای مصرف قرص تنظیم فشار خون یک ساعت در جنگل راه بروید.

ابتکار ادامه داد: ارتباط با طبیعت، استرس و فشارها را کاهش می‌دهد.

هرکس محیط‌‌ زیست را آلوده کند حق کودکان را پایمال کرده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشکر و قدردانی از حضور کودکان کار و اقدام آن‌ها برای درخت‌کاری در پارک تندیسان گفت: محیط‌زیست و طبیعت مال شما است و هر کس بخواهد محیط‌زیست، طبیعت، حیوانات، جنگل‌ها، آب، خاک و هوا را آلوده کند حق شما کودکان را پایمال کرده چرا که طبیعت مال شماست.

ابتکار با بیان این که درخت، محیط‌زیست و حفظ جنگل‌ها، باغات در شهرها اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: از حضور همه‌ی شما کودکان و نوجوان که برای محیط‌زیست ارزش قائلید و امروز با حضور در مراسم درخت‌کاری برای توسعه فضای سبز و حفظ درختان قدم برداشته‌اید تشکر می‌کنم.

از حضور هنرمندان تا امید و قوت برای حفظ محیط‌زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امروز که با حضور شمار کثیری از هنرمندان سینما، موسیقی وهنرهای تجسمی برگزار شد بیان کرد: حضور هنرمندان به ما امید و قوت بیشتری برای ادامه کار می‌دهد و همه‌ی شما هنرمندان در اشاعه پیام‌های زیست‌محیطی جهت بیداری و حرکت مردم برای حفظ محیط‌زیست بسیار تاثیرگذار هستید و از حضور شما تشکر می‌کنم.

علی ربیعی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم که امروز در مراسم کاشت درخت در پارک پردیسان حضور داشت ، اظهار داشت: محیط‌زیست مدتی از الگوهای توسعه دور شده بود اما امروز باید در مفهوم توسعه تجدیدنظر کنیم چرا که توسعه به شادی و راه‌رفتن در محیط‍‌زیست سبز و شغل سبز معنی می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه به معنای دودکش‌های بلند و کارخانه‌های صنعتی متعدد نیست و وقتی سفره پروتئین و کالری کافی داشته باشد این زمان است که توسعه اتفاق افتاده است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جامعه ما باید مسئولانه باشد و همه‌ی افراد جامعه باید احساس مسئولیت کنند چرا که ایران امروز ما نیاز دارد تا همه دست به دست هم دهیم.

ربیعی به حضور و تاثیرگذاری هنرمندان اشاره کرده و گفت: من به عنوان عضو کوچک کابینه دولت یازدهم به همه شما هنرمندان می‌گویم که شما بیشتر از همه به جامعه کمک کرده و مانع پژمرده شدن محیط‌زیست باشید.

او بیان کرد: امیدواریم زمستان محیط‌زیست برود و بهاری زیستی بیاید و همه چیز احیا شود تا در جامعه آسیب‌های اجتماعی چون کودکان کار نداشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که ناامنی روانی منجر به روی آوردن افراد به اعتیاد می‌شود، گفت: در جامعه‌ای که هیچ دردی از آدمی دوا نمی‌شود افراد آن جامعه به اعتیاد روی می‌آوردند.

ربیعی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی گفت: آن چیزی که امروز محیط‌زیست و مسئولین اجتماعی چون وزارت کار در آن مشترک هستیم، همه مسئولیت داریم و من واقعا رنج می‌برم از این‌که کسی به دیگری می‌‌گوید این مسئله وظیفه تو است نه من.

وی با بیان این‌که همه‌ی ما انسان‌ها جامعه و زمین سالم را نیازمندیم، گفت: هم‌اکنون زمین آسیب‌دیده، محیط‌زیست مورد هجوم قرارگرفته و بچه‌های کار هنوز کودکی خود را تجربه نکرده‌اند و این‌ها سه آسیبی هستند که امروز ما شاهد آن هستیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در خصوص حضور کودکان کار افزود: امروز این کودکان این‌جا آمده‌اند تا نهال بکارند نهالی که در جامعه سر کشیده و کمک کنند تا این بچه‌ها همانند سرو قد بکشند.

ربیعی در خصوص بچه‌های کنگره شهر گفت: بچه‌های کنگره شهر امروز آمده‌اند تا نهال‌هایی بکارند تا بگویند تا با برگشتن دوباره به زندگی می‌خواهند به نهالی حیات ببخشند.

47237

 

کد N1171207

وبگردی