آفتاب
رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

جزئیات سفر نوروزی رییس‌جمهور و هیات اقتصادی

جزئیات سفر نوروزی رییس‌جمهور و هیات اقتصادی

رییس اتاق بازرگانی ایران از سفر رییس جمهور به سه کشور عراق، پاکستان و اتریش به همراه یک اقتصادی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پس از سفر رییس جمهور به همراه هیات بزرگ اقتصادی به ایتالیا و فرانسه، قرار است این بار رییس جمهور کشورمان به منظور مذاکرات و امضای تفاهم‌نامه و توافق نامه‌های اقتصادی با سه کشور پاکستان، عراق و سوئیس، در هفته دوم فروردین به این کشورها سفر کند که به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران هیات اقتصادی مانند سفر قبلی رییس جمهور و هیات سیاسی وی را همراهی خواهند کرد.

به گفته محسن جلال‌پور، رییس جمهور و هیات همراه وی ابتدا در سفری یک روزه به پاکستان و سپس به عراق می‌روند.

وی عنوان کرد که عراق اولین بازار صادراتی ایران است که با کاهش اقبال دولت، مردم و تجارش به کالاهای صعودی و ترک فرصت‌های بزرگ فراروی ایران گشوده است. هیات اقتصادی عراق مهمترین بخش کار هیات ایرانی خواهد بود.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، شهر وین سومین مقصد رییس جمهور و هیات همراه است.

جلال پور درباره سفر به اتریش گفت: وین پایتخت کشور اتریش نزدیک‌ترین دوست اروپایی ماست. اتریشی‌ها در تحریم های جنگ تحمیلی و تحریم های اخیر، رفتاری مسئولیت پذیر داشتند و احترام و اعتماد بنگاه های ایرانی را به دست آورده اند. آنها اعتبار تجاری خود را بازیچه سیاست نمی دانند. ما با اتریشی ها کارهای زیادی داریم. من توصیه سفیر اتریش را در مورد یک بازدید حرفه ای از دستاوردهای شهر وین پسندیدم.

جلال پور همچنین اضافه کرد که در این هیاتها برای اولین بار در تدارک همراه ساختن بخشهای جدید اقتصادی هستیم. اقتصاد آکادمی و گردشگری سلامت دو نمونه از این همراهان جدیدند.

انتهای پیام

کد N1163269

وبگردی