آفتاب

انجام 339 مورد بازرسی از شناورهای کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی در بندر چابهار

انجام 339 مورد بازرسی از شناورهای کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 94 در بندر چابهار 339 مورد بازرسی از شناورهای کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی انجام شده که از میزان 57 مورد بازرسی از کشتی‌های ایرانی و خارجی کنوانسیونی و 282 مورد از شناورهای غیر‌ایرانی و خارجی کنوانسیونی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، سیاوش رضوانی با تشریح اقدامات صورت گرفته بخش دریایی چابهار افزود: رویکرد بنادر و دریانوردی چابهار در حوزه دریایی براساس جایگاه حاکمیتی در حوزه ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی و استانداردهای بین المللی است.

وی بیان کرد: ارتقاء سطح کیفی و آگاهی از استانداردهای زیست محیطی دریانوردان استان‌، ارتقاء ایمنی آبراه‌، ایمنی شناورها و کارگاه‌های کشتی سازی و دسترسی آسان به خدمات ایمنی استانداردها و استفاده از پتانسیل‌های موجود در منطقه مانند ارگان‌ها و موسسات دانشگاهی از مهمترین رویکرد و سیاست‌های حوزه دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در سال 95 است.

رضوانی با اشاره به عملکرد ورود کشتی‌ها گفت: با وجود تحریم‌ها در بنادر کشور، بندر سال چابهار در 94 از رشدنسبی ترافیک برخوردار بودیم.

سیاوش رضوانی تصریح کرد: آمار ثبت شده شناورها در بندر چابهار 3 هزار و 884 فروند است که از میزان ثبت شده 423 مورد باری و 3 هزار 461 فروند شناور صیادی است.

رضوانی در مورد صدور و تمدید گواهینامه‌های دریانوردی اظهار کرد: بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در زمینه صدور و تمدید گواهینامه دریانوردی 2 هزار و 427 مورد در بخش تجاری و صیادی را صادر کرده است.

وی افزود: بندر چابهار در بخش سلامت دریانوردان در سال 94 ، 2 هزار و 162 فقره گواهی سلامت پزشکی صادره کرده است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: محدوده تحت پوشش مساحت منطقه استان سیستان و بلوچستان 130 مایل دریایی است.

انتهای پیام

کد N1162901

وبگردی