آفتاب

چرا ورزش در درمان افسردگی موثر است

چرا ورزش در درمان افسردگی موثر است

بررسی‌های جدید نشان داده است که چرا افرادی که ورزش می‌کنند آمادگی ذهنی بهتری دارند. این مطالعات در دانشگاه کالیفرنیا دیویس انجام شده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت MNT، انجام فعالیت ورزشی شدید میزان گلوتامیت و گاما آمینو بیوتریک اسید (GABA) را افزایش می‌دهد. این دو انتقال دهنده‌های عصبی مهمی هستند که نقش رساندن پیام‌های شیمیایی در مغز را دارند.

مطالعات اخیر در مجله علم اعصاب منتشر شده است. نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که چرا ورزش می‌تواند در درمان افسردگی و اختلالات عصبی تاثیرگذار باشد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید:‌ اختلالات افسردگی معمولا به دلیل کمبود گلوتامیت و GABA اتفاق می افتد. بررسی‌های ما نشان داد که ورزش باعث فعال‌تر شدن سوخت و ساز بدن می‌شود و میزان این دو انتقال دهنده را در مغز افزایش می‌دهد. ورزش شدید باعث فعالیت زیاد مغز می‌شود و حتی از شطرنج نیز بیشتر مغز را فعال می‌کند. یکی از اتفاقاتی که بعد از ورزش شدید در مغز می‌افتد افزایش انتقال دهنده‌های عصبی است.

مدیر این تحقیقات افزود: هنوز کاملا مشخص نیست که چرا افراد با ورزش از نظر ذهنی خسته می‌شوند. تنها چیزی که می دانیم این است که ماهیچه‌ها از اکسیژن خالی می‌شوند و انرژی مولکول‌ها تحلیل می‌رود.

این بررسی‌ها نشان داد که ارتباطی بین میزان گلوتامیت در زمان استراحت و میزان ورزش کردن آنها در طول هفته‌ وجود دارد. از ورزش می‌توان به عنوان یک درمان برای افسردگی استفاده کرد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1162830

وبگردی