آفتاب
«جشن سرنوشت»

رئیس مجلس خبرگان: «خبرگان» محلی برای رتق و فتق امور جاری و روزمره نیست

رئیس مجلس خبرگان: «خبرگان» محلی برای رتق و فتق امور جاری و روزمره نیست

رئیس مجلس خبرگان گفت: در برخی مجالس ما با برخی افراد مواجه شده‌ایم که بیش از آن که به فکر مردم باشند به فکر منافع خود بوده‌اند و من اعلام کردم این افراد صلاحیت نشستن روی صندلی مجلس را ندارد زیرا بیش از مردم به فکر خود هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت الله محمد یزدی امروز با انداختن رای در صندوق انتخابات گفت: امروز روزی تاریخی و ماندگار و از ایام‌الله است و مردم آماده‌اند تا نظام را یاری دهند.

وی افزود: حضور گسترده مردم صحه گذاردن آنان بر نظام اسلامی و ولایت فقیه است و در حقیقت مسئله همراهی مردم در انتخابات یکی از مهمترین کارهایی است که آنها می‌توانند در قبال کشور خود انجام دهند.

رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: همزمانی این دو انتخابات برای صرفه‌جویی در نیروی انسانی و هزینه های ملی بود و به همین خاطر یکسال به خبرگان افزوده شد تا این همزمانی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: خبرگان رهبری در طول قدرت رهبری است و باید افرادی به این مجلس بروند که به وظایف مجلس در درجه اول که تعیین رهبری است واقف باشند؛ خبرگان محلی برای رتق و فتق امور جاری و روزمره نیست و در حقیقت برای تحکیم فرهنگ اصیل دینی است و باید افرادی که دارای علم فقه و آشنا با مبانی اسلامی هستند وارد آن شوند.

یزدی بیان کرد: مجلس جای افرادی که تخصص و تعهد و علمیت لازم را ندارند نیست در حقیقت مجلس نظارت بر تایید اوصاف رهبری است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید با حضور افرادی تکمیل شود که دغدغه زندگی مردم را داشته باشند و به فکر منافع شخصی خود نباشند و یک نماینده باید بداند نماینده کل مردم ایران است نه صرفا افرادی که به او رای داده اند و اگر افرادی با وعده های بیجا به مردم به دنبال رای باشند اشتباهی حقوقی و قانونی انجام داده اند.

وی افزود: مجلس کرسی مقدسی است که مسایل مهم کشور در آن بررسی می شود و در این مجلس باید مصالح عامه مردم در نظر گرفته شود و همان طور که رهبری فرمودند باید مشکلات مستضعفان در این مجلس و نهادهای تصمیم گیر حل شود.

یزدی عنوان کرد: در برخی مجالس ما با برخی افراد مواجه شده ایم که بیش از آن که به فکر مردم باشند به فکر منافع خود بوده اند که بنده اعلام کردم که این افراد صلاحیت نشستن روی صندلی مجلس را ندارند زیرا بیش از مردم به فکر خود هستند.

وی تاکید کرد: باید دلسوزترین مردم وارد مجلس شوند. نمی توان هرکسی را با اطلاعات ساده و سطحی و بدون تعهد به مجلس بفرستیم. نماینده باید به عرصه های داخلی و خارجی احاطه داشته باشد و مردم باید سطح تخصص و تعهد نمایندگان بالاتر بیاورند.

انتهای پیام

کد N1160280

وبگردی