آفتاب

تعریف زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات بر اساس خدمات صوتی و تصویری

تعریف زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات بر اساس خدمات صوتی و تصویری

شبکه پهن باند کشور بعنوان بستر ارائه خدمات صوتی و تصویری، زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات است و در حال حاضر با اراده و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه سرویسهای ویدیوئی محقق شده است.

به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این مطلب افزود: در زنجیره ارائه خدمات VOD، صاحبان شبکه، تجمیع کنندگان و صاحبان محتوا، سه بازیگر اصلی هستند و با پروانه‌های اعطا شده ظرف دو سال گذشته در بخش تلفن ثابت و تلفن همراه، شرایط لازم برای ارائه این سرویس از سوی این بازیگران فراهم شده است.

وی که در مراسم رونمایی از پروژه ملی Video On demand / VOD سخن می گفت تاکید کرد که همه تلاشها برای ارتقاء پهنای باند کشور با هدف استفاده از فناوری برای رشد و توسعه فرهنگ ایرانی - اسلامی است که این مهم با ارائه خدمات محتوایی در حوزه ویدئو محقق می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد از پهنای باند اینترنت موبایل در کشورهای پیشرفته به ویدئو و بخصوص Streaming اختصاص دارد، عنوان کرد: پهنای باند لازم برای ارائه سرویس در کشور نیز با هدایت بخش دولتی و تلاش همزمان بخش دولتی و خصوصی افزایش یافته است و حتی در قالب طرح خدمات الزامی عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) ظرف دو سال اخیر در ۱۴ هزار روستا دسترسی به اینترنت پرسرعت عملیاتی شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه در اسناد بالادستی و سیاستهای ابلاغی برنامه ششم توسعه نیز بر ارائه محتوا تاکید شده، گفت: ایجاد، تکمیل و توسعه محتوا در فضای مجازی براساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور تا حداقل ۵ برابر وضعیت کنونی و تحول در شاخصهای ترافیکی شبکه به نحوی که حداقل۵۰ درصد محتوای آن داخلی باشد، از جمله مواردی است که در بندهای ۳۳ و ۳۴ سیاستهای ابلاغی برنامه ششم پیش‌بینی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با رونمائی از پروژه ملی VOD اقتصاد سینما ارتقاء یافته و سهم صنعت سینما در تولید ناخالص ملی (GDP) کشور به سهم قابل قبولی برسد.

با ارائه Video on Demand- VOD- این امکان وجود دارد که فیلمهای سینمائی، سریالهای تلویزیونی، مستندها و برنامه‌های آموزشی .... به درخواست کاربران در اختیار آنان قرار گیرد.

 

 

5656

کد N1158578

وبگردی