آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

انگلیس از افرادی حمایت می‌کند که منافعش را تأمین می‌کند

انگلیس از افرادی حمایت می‌کند که منافعش را تأمین می‌کند

معاون اول دستگاه قضایی گفت: آمریکا و انگلیس از افرادی که منافعشان را تأمین کنند و یک رابطه پشت پرده‌ای با آنها داشته باشند، حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بازرسی بین رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه بازرسی عراق، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتخابات پیش رو شاهد هستیم که دولت انگلیس به نوعی از مردم دعوت می‌کند که در انتخابات به چه افرادی رأی دهند و به چه افرادی رأی ندهند، دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: مردم ما در طول سنوات گذشته نسبت به حکام مکار انگلیس ذهنیت بسیار منفی دارند و مردم هوشیار ما هر زمان که از انگلیسی‌ها چیزی بشنوند برخلاف آن عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: بین ما معروف است که انگلیسی‌ها افرادی هستند که می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند و با تفرقه‌افکنی به منافع خود برسند و بین مردم ما ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید "اختلاف بینداز و حکومت کن" که این ضرب‌المثل در مورد حکام مکار انگلیس صدق می‌کند.

معاون اول دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: برخی‌ها تعبیر می‌کنند که انگلیس می‌خواهد در انتخابات دخالت کند، اما این خیال خامی است که دارند. به خصوص شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس در خواب ببینند که بتوانند در ایران دخالت کنند، اما این سوال مطرح می‌شود که انگلیس چه سنخیتی با افرادی که از آنها حمایت می‌کند، دارد و همچنین چه رابطه‌ای بین افرادی است که مورد حمایت انگلیس و آمریکا قرار می‌گیرند و چه تضادی بین افرادی است که انگلیس می‌گوید به آنها رأی ندهند؟

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: پاسخ این است که اگر کسانی منافع آمریکا و انگلیس را تامین کنند و رابطه پشت پرده با آنها داشته باشند انگلیسی‌ها از افراد و یا از لیست آنهما حمایت می‌کند و اگر افرادی باشند که در تضاد منافع آمریکا و انگلیس قدم بردارند به مردم سفارش می‌کنند که به آن لیست و آن افراد رأی ندهند اما مردم ما هوشیار هستند و عکس آن عمل خواهند کرد.

ادامه دارد...

کد N1157953

وبگردی