آفتاب

خانه تکانی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد؛ ۷ اسفندماه/ بازدید رایگان است

خانه تکانی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد؛ ۷ اسفندماه/ بازدید رایگان است

خانه طبیعت گردی ایران با همراهی کمپین «قلب من برای میراث مان می تپد» ضمن خانه تکانی فضای سبز مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد، زمینه شرکت فعالان حوزه طبیعت گردی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در روز جمعه 7 اسفند ماه فراهم آورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خانه طبیعت گردی ایران با هدف تجلی مشارکت سرزمینی و اجتماعی اعضای کمپین « قلب من برای میراث مان می تپد» در آستانه هفته درختکاری اقدام به پاکسازی فضای سبز و زدودن زباله های رودخانه دربند در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد کرده است تا در پی این اقدام علاوه بر انجام مسئولیت سرزمینی فعالان این حوزه، مسئولیت اجتماعی آنان نیز همزمان با روز رای گیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از طریق استقرار صندوق رای در این محل محقق می شود.  

این برنامه در پی اقدام ناآگاه شهروندان مبنی بر رها کردن زباله ها در مسیر رودخانه دربند انجام گرفته است که همراه با جریان آب به محوطه مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد رسیده و سبب تهدید فضای سبز این مجموعه و حیات درختان کهنسال و نایاب آن شده است؛ به طوری که یکی از مقاصد گردشگری و بخشی از تاریخ معاصر کشور را دچار خدشه و زخمی ناخوشایند کرده است.

لازم به ذکر است شرکت در این برنامه در روز جمعه 7 اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 17 در محل مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد رایگان است. نهار و پذیرایی بخشی از این برنامه خواهد بود و بلیت بازدید از موزه های مجموعه به عنوان قدردانی به شرکت کنندگان هدیه خواهد شد. 

گفتنی است خانه طبیعت گردی ایران به عنوان واحد زیر مجموعه کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی جهت هماهنگی های لازم میان بخش خصوصی و دولتی در محل مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد دایر است و همکاری با کمپین «قلب من برای میراث مان می تپد» نمونه ای از برنامه های مشارکتی این بخش به شمار می آید. 

در برگزاری خانه تکانی مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد بخش هایی از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته ملی طبیعت گردی، خانه طبیعت گردی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران همکاری خواهند داشت. 

۴۷۲۳۶

 

کد N1157486

وبگردی