آفتاب

احتمال نصب سیستم راداری توسط پکن در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی

احتمال نصب سیستم راداری توسط پکن در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی اعلام کرد، تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که چین ممکن است درصدد نصب یک سیستم راداری با فرکانس بالا در جزایر اسپراتلی باشد تا بدین شکل توانایی خود را برای کنترل هر چه بیشتر دریای چین جنوبی ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک ابتکار عمل شفافیت دریایی در آسیا اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ساخت تاسیسات در جزیره‌ای در مجمع الجزایر اسپراتلی رو به اتمام است، جزیره‌ای مصنوعی که مساحتی بیش از 210 هزار متر مربع دارد.

بر اساس گزارش این مرکز مطالعاتی، چین با نصب احتمالی یک سیستم راداری به دنبال نظارت بیشتر بر ترافیک هوایی و دریایی در قسمت جنوبی دریای چین جنوبی است.

هنوز وزارت خارجه و وزارت دفاع چین درباره این اخبار اظهار نظری نکرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده، چین در در منطقه شمالی این جزیره مصنوعی یک پناهگاه مخفی زیرزمینی و فانوس دریایی ساخته است و تجهیزات ارتباطی، اسکله و جرتقیل برای بارگیری در این جزیره موجود است.

به نوشته این گزارش که اطلاعات آن بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای در فاصله زمانی از ماه ژانویه تا ماه فوریه جمع آوری شده است، در حال حاضر چین یک پوشش گسترده راداری در قسمت شمالی در دریای چین جنوبی دارد.

در گزارش این مرکز مطالعاتی آمده است: استقرار تاسیسات راداری با فرکانس بالا در این جزیره، به نحو قابل ملاحظه‌ای توانمندی چین را در نظارت بر ترافیک زمینی و هوایی از سمت شمال به سمت تنگه مالاکا و دیگر کانال‌های مهم راهبردی افزایش خواهد داد.

هفته گذشته آمریکا و ویتنام نگرانی خود را درباره اعزام سیستم موشکی زمین به هوا به جزیره پراسل اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N1156755

وبگردی