آفتاب

بیانیه یک تشکل شکار درباره کتک خوردن یک سگ و کشتار حیات وحش/ اعلام انزجار می‌کنیم

بیانیه یک تشکل شکار درباره کتک خوردن یک سگ و کشتار حیات وحش/ اعلام انزجار می‌کنیم

کانون شکار و دوستداران طبیعت از حیوان ازاری و کشتار حیات وحش که در روزهای گذشته رسانه ای شده است، اعلام انزجار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در روزهای گذشته دو فیلم از کشتار چند قوچ در بوشهر و سگ آزاری در گلستان منتشر شد که واکنش های منفی مختلفی را در پی داشت. 

کانون شکار تیراندازی و دوستداران طبیعت ایران، اولین و بزرگترین تشکل مردم نهاد متشکل از تیراندازان، شکارچیان و دوستداران طبیعت و محیط زیست  در بیانیه ای از این اتفاقات اعلام انزجار کرده است.

در متن این بیانیه آمده؛

نظر به اینکه انتشار فیلم های سریالی حیوان آزاری و کشتار بیرحمانه حیوانات در شبکه های اجتماعی باعث جریحه دار شدن احساسات آحاد ملت گردیده است لذا کانون شکار متشکل از شکارچیان قانونمند و طبیعت دوستان و حامیان محیط زیست ضمن ابراز انزجار و تنفر از این قبیل اقدامات دد منشانه مواضع صریح خود را در این خصوص اعلام می‌دارد:

اقدام وحشیانه و بیمار گونه عاملین اذیت و آزار حیوانات و کشتار بیرحمانه حیات وحش با هر انگیزه ای را محکوم نموده و حفظ و حمایت از حقوق حیوانات را بنا بر ایات و احادیث متعدد و اصول پذیرفته شده اخلاقی بر خود فرض می‌دانیم.

تعقیب و مجازات عاملین این قبیل جنایات و محکومیت آنها به اشد مجازات، علی الخصوص تحمل محکومیت های کیفری ضامن پیشگیری از وقوع حوادث مشابه ، مانند دریدن شکم توله خرسهای سمیرم و کشتار دسته جمعی روباهها در اصفهان و کشتن پلنگ توسط سگهای گله و ده ها مورد دیگر است.

هرگونه تخلف عامدانه در حوزه صید و شکار و ایجاد درگیری با مامورین خدوم سازمان حفاظت محیط زیست که توسط عده ای منفعت طلب و سود جو انجام میگیرد را شدیداً محکوم نموده و خواستار تعقیب و مجازات قانونی آنها هستیم.

ما سازمان حفاظت محیط زیست را برخاسته از اراده عاشقان طبیعت و جامعه شکارچیان فرهیخته میدانیم و اعتقاد راسخ داریم که جمعیت کثیر شکارچیان قانونمند و عاشقان طبیعت میتوانند بازوی مقتدر ان سازمان و بمثابه بسیجیان بی ادعا در عرصه های طبیعی کشور دوشادوش عزیزان زحمت کش محیطبان به پاسداری از محیط زیست کشور بپردازند.

ما از سازمان محترم محیط زیست و رسانه های اجتماعی تقاضا داریم که حساب این گونه افراد روان پریش و سودجو و دیو صفت را از دوستداران محیط زیست و عاشقان طبیعت که تنها و تنها بر اساس مجوز و قوانین جاری و ساری جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند جدا نمایند.

کانون شکار و دوستداران طبیعت ایران

۴۷۴۷

 

کد N1155767

وبگردی