آفتاب
رییس سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل خبر داد:

تمهیدات فرهنگی مذهبی 7 استان ساحلی در نوروز/ اقامه نمازهای جماعت درمناطق ساحلی

تمهیدات فرهنگی مذهبی 7 استان ساحلی در نوروز/ اقامه نمازهای جماعت درمناطق ساحلی

رییس سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل وزارت کشور از برنامه‌ریزی‌ و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل سفرهای نوروزی شهروندان کشور به هفت استان ساحلی خبر داد .

ایرج صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در جریان برگزاری جلسه شورای اجتماعی سواحل دریا تاکید شد دستگاه‌های استانی و اجرایی برنامه‌ها و تمهیدات خود را برای ایام پایانی سال به صورت مکتوب برای این شورا ارسال کرده تا در اولین جلسه سال آینده شورا عملکرد آن‌ها براساس برنامه‌های اعلامی‌شان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر ارزیابی عملکرد آن‌ها در ایام نوروز نیز تیم‌هایی در شورای اجتماعی سواحل کشور تدارک دیده شدند تا از نزدیک در جریان عملکرد دستگاه‌ها در خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی به شهروندان به ویژه مسافرین نوروزی نظارت کنند.

اقامه نمازهای جماعت در مناطق ساحلی

صیادی درخصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سواحل کشور در ایام نوروز نیز گفت: مردم کشور ما عموما متدین، مسلمان و مذهبی هستند و طی اقامت چند روزه خود در ایام نوروز در مناطق ساحلی باید دستگاه‌های مسئول در حوزه اجرای تکالیف دینی تمهیدات لازم را اندیشیده و در اجرای هرچه بهتر آن‌ها تلاش کنند. برای مثال در نظرگرفتن فضایی برای اقامه نماز و پخش اذان به عنوان حداقل‌های موجود است که این دستگاه‌ها باید در انجام آن اهتمام لازم را به کار گیرند.

وی تاکید کرد: اقامه نمازهای جماعت در مناطق ساحلی از اهم موضوعاتی است که در شورای اجتماعی سواحل کشور مورد تاکید قرار گرفت تا با ایجاد ساز و کار لازم در استان‌های ساحلی و دعوت از روحانیون به سواحل کشور این کار محقق شود. البته از سالیان گذشته دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تبلیغات پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند اما باید در رفع نواقص و کمبودها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در خصوص تمهیدات انتظامی و امنیتی در سواحل کشور به ویژه در ایام نوروز نیز تاکید کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی برای این ایام در بستری گسترده تمهیدات لازم را پیش بینی کرده و برای نوروز سال 95 نیز این تمهیدات مضاعف شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای ایمن سازی و ایجاد امنیت اخلاقی در مناطقی که مسافرین تجمع بیشتری دارند پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار شهری ایسنا، آخرین جلسه شورای اجتماعی سواحل کشور در سال 94 با حضور نمایندگان پنج استان سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، بوشهر و گلستان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد که دو استان هرمزگان و خوزستان به دلیل نقص فنی موفق به شرکت در این جلسه نشدند.

مسئولین اجتماعی و فرهنگی هریک از استان‌های حاضر در جلسه برنامه‌ها، تمهیدات استان خود را برای سایر استان‌ها و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط حاضر در سالن وزارت کشور تشریح کردند.

انتهای پیام

کد N1154774

وبگردی