آفتاب
با اشاره به اعلام اخیر اماراتی‌ها؛

نصراله سجادی:اماراتی‌ها برای لیگ قهرمانان تبلیغات سیاسی غلط نکنند

نصراله سجادی:اماراتی‌ها برای لیگ قهرمانان تبلیغات سیاسی غلط نکنند

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ایران استانداردهای AFC را برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا رعایت می‌کند، گفت: اماراتی ها تبلیغات سیاسی غلط نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله سجادی که ساعتی پیش به منظور بازدید از مسابقات شطرنج گرندپری بانوان، به محل برگزاری این رقابت‌ها رفته بود، به پرسشی مبنی بر اینکه امارات اعلام کرده برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا همراه با نیروهای امنیتی خود به تهران سفر می‌کند، نظر شما در این باره چیست، پاسخ داد: به طور حتم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ایران بر اساس استانداردهای AFC برگزار می‌شود. برای اولین بار نیست که این استانداردها مورد توجه قرار گرفته و در اجرای مسابقات لحاظ می‌شود. ایران ۱۶ دوره در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و قطعاً از این حیث، تجربه لازم را دارد.

سجادی با بیان اینکه هفته گذشته دیدار نفت تهران مقابل الجیش به خوبی برگزار شد، تاکید کرد: برخی تبلیغات سیاسی غلط نداشته باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین در رابطه با برگزاری مسابقات گرندپری در ایران گفت: این برای نخستین بار است که میزبانی در این سطح از مسابقات در ایران انجام می‌شود. سعی کرده‌ایم تا به امروز تمام استانداردهای لازم را بر اساس سطح این رویداد بین‌المللی داشته باشیم تا به لحاظ میزبانی، با مشکلی مواجه نشویم.

وی همچنین در رابطه با عملکرد سارا خادم‌الشریعه تنها نماینده ایران در مسابقات گرندپری، گفت: سارا تا به امروز و در مصاف با رقیبان جهانی خود، خوش درخشیده است. این شطرنج‌باز، جوان و آینده‌دار است. من امیدوارم طی دو روز باقی‌مانده از مسابقات گرندپری، سارا بتواند امتیازات لازم را به دست بیاورد و به این واسطه به درجه استاد بزرگی آقایان دست پیدا کند.

سجادی با تاکید بر اینکه داشتن میزبانی‌های بین‌المللی برای داشتن رشته موثر است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رسانه‌ها به یک رشته و مسابقات آن بیشتر می‌پردازند ضمن اینکه برای چنین میزبانی‌هایی، امکانات جهت برگزاری مطلوب مسابقه ارتقا پیدا می‌کند؛ این عوامل در شناخته شدن بهتر رشته موثر است.

معاون امور ورزش در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در رابطه با تامین هزینه لازم برای جایزه ۹۰ هزار یورویی مسابقات شطرنج گرندپری، گفت: به طور حتم فدراسیون شطرنج پیش‌بینی لازم در این زمینه را داشته است و قاعدتاً با کمک وزارت ورزش این هزینه تامین خواهد شد.

وی در رابطه با اینکه اسپانسر زیادی از مسابقات شطرنج گرندپری بانوان استقبال نکرده است، گفت: من از ابتدا در جریان کارهای مربوط به میزبانی این رقابت‌ها بوده‌ام. برای این میزبانی، ستاد برگزاری تشکیل شده اما باید بگویم اسپانسر زمانی ورود می‌کند که فضا برای دیده شدن آن مهیا باشد. شطرنج باید میزبانی‌های این‌چنینی را بیشتر بگیرد تا توسعه پیدا کند؛ در این صورت است که اسپانسر جذب خواهد شد.

کد N1154400

وبگردی