آفتاب
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز:

هواداران کاندیداها هوای رفتگران را هم داشته باشند

هواداران کاندیداها هوای رفتگران را هم داشته باشند

هفتم اسفند، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با هم برگزار می‌شود و در راستای اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین‌نامه اجرایی آن، تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تأیید صلاحیت شده از بامداد روز پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 آغاز شده و در ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه ششم اسفند یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی، پایان می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، همه ما روزهایی را به یاد می‌آوریم که در ایام انتخابات شهر پر از کاغذپاره‌های رنگی می‌شد و کاندیداها در مصرف کاغذ نیز با یکدیگر رقابت می‌کردند، در فضای کنونی با گسترش فضای مجازی، رغبت کاندیداها به روش سنتی تبلیغات همانند گذشته نبوده و البته این به معنای پیروی همه این افراد از روش‌های مدرن تبلیغاتی نیست، هنوز هم رفتگران شهرداری به هنگام شروع روز کاری خود، کابوس کاغذ پاره‌ها را به همراه خود دارند.

دور از انصاف است که فضای کنونی تبلیغات محیطی کاندیدا ا را شبیه گذشته و سال‌های دور انتخاباتی این شهر بدانیم، اکثر شهروندان به این امر اذعان دارند که شلوغی شهر در ایام انتخابات دیگر مثل گذشته نیست، ولی هنوز هم جای خالی برنامه‌ریزی تبلیغاتی کاندیداها و اجرای هدفمند آن در فضایی علمی و مدرن خالی است.

در همین راستا، به جهت ساماندهی به تبلیغات محیطی کاندیدا، شهرداری تبریز سازه‌هایی را در سراسر شهر تبریز در نظر گرفته تا تبلیغات بر روی این سازه‌ها چسبانده شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در همین خصوص اظهار کرد: تبلیغات به غیر از مکان‌های تعبیه شده توسط شهرداری تبریز ممنوع است.

علی فرخی گفت: به منظور ساماندهی و مدیریت مناسب تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، هم‌چنین با هدف مشارکت موثر در برگزاری انتخاباتی پرشور و نیز، جلوگیری از آلودگی بصری در سطح شهر، سازمان زیباسازی شهرداری تبریز اقدام به آماده‌سازی و نصب کارتن پلاس ویژه نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی در میادین، خیابان‌ها، معابر، محلات و اماکن عمومی شهر کرده است.

وی با بیان این‌که اکیپ های امحاء در صورت برخورد با تبلیغات غیر از سطوح تعیین شده، نسبت به جمع آوری و امحاء کاغذهای تبلیغاتی اقدام می‌کنند، افزود: اکیپ امحاء شهرداری تبریز با همکاری فرمانداری تبریز و نیروی انتظامی به صورت جدی با متخلفین تبلیغاتی برخورد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا به امروز همکاری ستادهای کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی رضایت‌بخش بود، ولی باز هم کاندیداهایی هستند که با تبلیغات غیراصولی چهره‌ شهر را زشت می‌کنند.

فرخی تصریح کرد: لازم است کاندیداها و فعالان ستادهای آنان، از نصب پوستر و بنرهای تبلیغاتی بر روی دیوارها و مکان‌هایی غیر از تابلوهای ویژه خودداری کنند.

وی با اشاره به مطالعات شهرداری در مکان‌یابی صحیح سازه‌های تبلیغاتی گفت: سازه‌های فلزی در 80 نقطه شهری با ارتفاع 2 متر و عرض 5 متر در چهارراه‌های اصلی شهر برای تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان در نظر گرفته شد؛ هم‌چنین در حدود 30 هزار کارتن پلاس برای تبلیغات 164 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در اکثر میادین شهری نصب شد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: نصب بنرهای تبلیغاتی کاندیداها هم قوانین ویژه‌ای دارد، چندین اکیپ از نیروهای شهرداری بصورت شبانه‌روزی تبلیغات غیرمجاز کاندیداها را جمع‌آوری و شعارنویسی دیوارهای سطح شهر را امحاء و پاکسازی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، با بیان این‌که تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی منجر به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در سطح شهر می‌شود، ابراز امیدواری کرد؛ طرفداران کاندیداها با رعایت قانون، شهروندان را به حضور پرشور در پای صندوق‌های رای ترغیب کنند.

انتهای پیام

کد N1153521

وبگردی