آفتاب

تاکید سردار انصاری بر رسیدگی اثربخش به تخلفات اداری

تاکید سردار انصاری بر رسیدگی اثربخش به تخلفات اداری

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسیدگی اثربخش به تخلفات اداری، تقویت کننده ساخت درونی بنیاد است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسیدگی اثربخش به تخلفات اداری، تقویت کننده ساخت درونی بنیاد است.

به گزارش ایسنا،سردار محسن انصاری در نشست مشترک هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان که روز شنبه، اول اسفندماه 94 با حضور خرازی، دبیر هیأت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری، معاونین بنیاد و اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول زاده برگزار شد گفت: ملت ایران بار دیگر با حضور سرمایه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی در 22 بهمن، امنیت ملی را تأمین و همچون گذشته دشمنان را از دست درازی به این انقلاب مأیوس کردند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه رزمندگان مدافع حرم در جبهه مقاومت انقلاب اسلامی در حال مقاومت هستند، گفت: جبهه مقاومت، امتداد جبهه دفاع مقدس 8 ساله ما است و شهدای جبهه مقاومت اسلامی، شهدای تأمین امنیت ملی و پایدار سازی انقلاب اسلامی هستند.

سردار انصاری در خصوص ارتباط تخلفات با ساخت درونی بنیاد و اهمیت کار هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، گفت: منابع انسانی به عنوان مؤلفه‌های نرم و منابع فیزیکی به عنوان مؤلفه‌های سخت، ساخت درونی هر سازمانی را تشکیل می‌دهند. باید در نظر داشت که رخ دادن اتفاقات وابسته به انسان در هر سازمانی متصور است ولی هنر مدیریت سازمان در اقدامات کنترلی، بازدارندگی، پیشگیرانه و به موقع است.

قائم مقام بنیاد شهید با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در نظام، راه‌اندازی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان همراه با تجزیه و تحلیل علل وقوع جرم، بیان راهکار برای مقابله با این اتفاقات و سالم‌سازی دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: تخلفات اداری کارکنان در کاهش بهره‌وری سازمان، کاهش اعتبار سازمان نزد جامعه هدف و همچنین کاهش اعتبار سازمان در جامعه نقش بسیاری دارد.

دکتر انصاری اظهار کرد: ساخت درونی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یک ساخت توسعه‌ای است و نیازهای جامعه هدف فعلی ما نیز در حال تغییر است. با توجه به این تغییرات، سازمانی می‌تواند به عنوان یک سازمان یادگیرنده و پویا به حیات خود در جامعه ادامه دهد که خود را با تغییرات محیطی نیازهای جامعه تحت پوشش خود هماهنگ کند.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای جامعه هدف اضافه می‌شود پس بنیاد به دلیل اینکه دارای یک ساخت درونی توسعه‌ای است باید ظرفیت‌سازی جدیدی کرده و مرتباً و مستمراً ظرفیت‌های جدید ایجاد کند تا هم بتواند نیازهای جامعه هدف را که در حال تغییر است و مأموریت توسعه‌ای که همان توسعه فرهنگی است را پاسخگو باشد؛ به همین دلیل است که قانون گذار دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده است و فرض بر آن بوده است که ساخت درونی بنیاد، یک ساخت توسعه‌ای و مرتباً در حال توسعه و ظرفیت‌سازی جدید است.

سردار انصاری ادامه داد: رسیدگی اثربخش به تخلفات اداری، تقویت کننده ساخت درونی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در غیر این صورت این تخلفات، ساخت درونی بنیاد را تضعیف کرده و موجب ضربه به روحیات کارکنان، کاهش انگیزه کارکنان، خدشه دار شدن اجرای قوانین، صدمه خوردن به اجرای تجربیات و مهارت‌های کسب شده، مختل شدن روابط سازمانی و از بین رفتن یک محیط مدیریتی پویا می‌شود و در نهایت تخلفات ساخت توسعه‌ای بنیاد را تضعیف و یا تخریب می‌کند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در دوره مدیریتی حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهیدی ظرفیت سازی در بنیاد در حال ایجاد است، افزود: سازمان ما به گفته امام خمینی (ره) افضل نهادها است. این سازمان باید با کاهش تخلفات اداری و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری دستگاه عصمت و طهارت در جامعه باشد پس اثربخشی در رسیدگی به تخلفات اداری یکی از الزامات اداری است.

سردار انصاری بر جلوگیری از منفعل شدن مؤلفه‌های ساخت درونی بنیاد از تخلفات تأکید کرد و گفت: اثربخشی آرای صادره و توجه به نقش بازدارندگی آن، قبول احتمال تخلف کارکنان از سوی مدیران، آموزش قوانین و مقررات، ارتقای مبانی دینی، اعتقادی و بصیرتی کارکنان، تقویت نظارت و بازرسی، جلوگیری از عدم تطبیق شغل و شاغل، علمی کردن اجرای تنبیهات، روشن کردن علل جرم زایی و جرم‌خیزی، سرعت در تکمیل پروژه دولت الکترونیک و تبیین تأثیر عوامل بیرونی بر تخلفات کارکنان سازمان از جمله عوامل مؤثر در ادامه روند و کار توسعه ای سازمان و کاهش تخلفات اداری کارمندان است و در نهایت باعث تقویت مؤلفه‌های ساخت درونی بنیاد که همان ساخت توسعه‌ای و ظرفیت سازی است، می‌شود.

انتهای پیام

کد N1152780

وبگردی