آفتاب
"زرگر شهامت پذیرش اشتباهش را داشت"

سلیمانی: گل سایپا درست بود/ داور باید یک بازیکن سایپا را اخراج می‌کرد

سلیمانی: گل سایپا درست بود/ داور باید یک بازیکن سایپا را اخراج می‌کرد

کارشناس داوری درباره قضاوت حسین زرگر در دیدار پرسپولیس و سایپا گفت که گل سایپا درست بوده اما داور باید بازیکن این تیم را نیز اخراج می‌کرد.

کارشناس داوری درباره قضاوت حسین زرگر در دیدار پرسپولیس و سایپا گفت که گل سایپا درست بوده اما داور باید بازیکن این تیم را نیز اخراج می‌کرد.

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی داوری بازی سایپا و پرسپولیس، اظهار کرد: حسین زرگر در نیمه اول قضاوت خوبی به نمایش گذاشت و تنها ایراد این داور مماشات با ایوبی بازیکن سایپا بود که می‌توانست با نشان دادن کارت زرد دوم او را از زمین مسابقه اخراج کند. این بازیکن به دلیل گرفتن کارت زرد اول همچنان بی مبالات بازی می‌کرد که داور سعی کرد با مدیریت خودش به این بازیکن کارت زرد دوم را نشان ندهد و شاید زرگر تحت تاثیر اعتراض های مستمر جلالی سرمربی سایپا این بازیکن را اخراج نکرد.

این کارشناس داوری افزود: در نیمه دوم مدافع سایپا تحت تاثیر فشار بازی توپ بلوکه شده را به شکل تکل به دروازه‌بان شان پاس داد که زرگر ابتدا با اعلام خطای غیر مستقیم در سوت خودش دمید که بلافاصله با اعتراض جلالی و بازیکنان سایپا به اشتباه خودش پی‌برد و برای اینکه اشتباه خودش را مدیریت کند و آن را برگرداند به سمت کمک داور دوم رفت و نظر مشورتی وی را نیز جویا شد، بواقع این یک صحنه آموزشی برای داوران بود که نشان دهد اشتباهات داوری هم می تواند برگردانده شود و داور شهامت پذیرش اشتباهش را داشت.

سلیمانی تشریح کرد: مجید جلالی هم به درستی از زمین بازی اخراج شد این مربی با اخلاق سعی می‌کرد با اعتراض های بی مورد کلامی و عملی در کار داور دخالت کند تا بتواند تصمیمات داور را تحت تاثیر حرکات خودش در آورد و هم دل مدیرعاملش را به دست بیاورد.

او درباره‌ی گل سایپا نیز یادآور شد: گل سایپا هم که در دقایق پایانی زده شد کاملا سالم بود و خطایی بر روی دروازه‌بان اتفاق نیفتاد. مهاجم سایپا جلوتر از دروازه بان پرسپولیس به خط دروازه بود و اصلا نمی‌توانست دروازه‌بان را ببیند تا مرتکب خطا شود و در این صحنه دست دروازه بان پرسپولیس به توپ نرسید و گل به درستی اعلام شد. در حالی که هر برخوردی که مهاجم در محوطه پنج و نیم متر با دروازه‌بان داشته باشد خطا محسوب می شود.

این کارشناس داوری ادامه داد: در کل زرگر تصمیمات خوبی در این بازی گرفت که قابل تحسین بود. کمک داور اول در صحنه هایی که بین او و داور بود کمی ناهماهنگ بود و نتوانست برخی از خطاها و کرنر را تشخیص دهد.

انتهای پیام

کد N1151155

وبگردی