آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه:

تمام ظرفیت وزارت خارجه در اختیار مشهد 2017 قرار می‌گیرد

تمام ظرفیت وزارت خارجه در اختیار مشهد 2017 قرار می‌گیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به شرایط کشور، مشهد 2017 یک فرصت استثنایی است که تمام ظرفیت وزارت امور خارجه در اختیار این اتفاق قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حسین جابری انصاری در شورای عالی سیاست‌گذاری ملی پایتخت فرهنگ اسلامی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور، وزارت خارجه به موضوع مشهد 2017 به عنوان یک امر حائز اهمیت نگاه می‌کند و تمامی ظرفیت این وزارتخانه در اختیار این اتفاق است.

وی با بیان این‌که «مشهد 2017 فرصتی دیپلماسی برای جمهوری اسلامی ایران است» ادامه داد: در مجموعه صف بندی‌ها و در زمانی که شکاف‌ها در جهان اسلام تشدید شده این مناسبت می‌تواند از جنبه‌های مختلف یک فرصت استثنایی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: از آنجایی که مشهد نقطه مشترک جریان اسلامی است می‌تواند در بسیاری از جریان‌های جهان اسلام تاثیرگذار باشد در نتیجه باید از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کرد.

جابری انصاری گفت: می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا اجلاس سالانه سفرای جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 در مشهد برگزار شود و در این زمینه نیز تلاش می‌شود تا رفت و آمد هیات‌های مختلف در سال 2017 به مشهد تسهیل شود.

انتهای پیام

کد N1151121

وبگردی