آفتاب

راهیابی 8 طرح برتر به رقابتهای نهایی اولین «ایده‌بازار آب و فاضلاب»

راهیابی 8 طرح برتر به رقابتهای نهایی اولین «ایده‌بازار آب و فاضلاب»

رقابتهای نهایی اولین «ایده‌بازار آب و فاضلاب» با حضور صاحبان هشت ایده و طرح برتر، روز پنجم اسفندماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

رقابتهای نهایی اولین «ایده‌بازار آب و فاضلاب» با حضور صاحبان هشت ایده و طرح برتر، روز پنجم اسفندماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، علی علیزاده، مسؤول اجرایی رویدادهای ایده‌بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر به برگزاری اولین ایده بازار آب و فاضلاب با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران اشاره کرد و گفت: حدود 130 ایده و طرح به دبیرخانه این رویداد ارسال شده که در مرحله اول داوری، 18 طرح برتر انتخاب شدند.

علیزاده افزود: هیات داوران، تعداد هشت ایده و طرح برتر را برای رقابت در مرحله نهایی ایده بازار آب و فاضلاب انتخاب و معرفی کرده که روز پنجم اسفندماه شاهد ارائه آنها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌بازار، زیست‌بومی دانش‌بنیان است که با نگرشی نوآورانه و خلاقانه و مطالعه به‌روزترین و کارآمدترین روش‌های توسعه‌ کارآفرینی و افزایش ثروت ملی و سرمایه­‌های اجتماعی سعی در ارائه و اجرای روش‌های بومی شده موثر در کشور دارد.

معاون اداره کل انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: حوزه فعالیت ایده‌بازار شامل برگزاری رویداد جهت شناسایی ایده‌ها و ایده‌پردازان برتر و هدایت ایده‌های برگزیده به دفتر سرمایه‌گذاران این زیست‌بوم است و به طور کلی رویدادهای ایده‌بازار در قالب عناوین متنوعی مانند رویداد ایده‌بازار، ایده‌بازار تخصصی، ایده‌بازار علمی- تخیلی، رویداد ایده و… برگزار می‌ شود که این شیوه برگزاری کاملاً مطابق با نیاز روز کشور در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، هنر، صنعت و محیط زیست است.

وی یادآور شد: در روز نهایی ایده‌بازار، صاحبان طرح‌ها و ایده‌های برتر در حضور استادان دانشگاه، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران به ارائه ایده‌های خود می‌پردازند و طرح‌هایی که از قابلیت تجاری‌سازی و تولید محصولات تجاری برخوردار باشند، مشمول حمایت‌های ویژه می‌شوند.

بر اساس این گزارش، رویداد ایده‌بازار به طور کلی، اهداف متعددی همچون اشتغال‌زایی پایدار برای افراد تحصیل‌کرده، افزایش سطح فناوری و افزایش سرمایه‌گذاری و سودآوری، توسعه کارآفرینی، شناسایی ایده‌ها و ایده‌­پردازان برتر، معرفی بهترین فرصت­های سرمایه‌گذاری برای فرشتگان سرمایه‌گذاری و سرمایه­‌گذاران خطرپذیر ملی و بین‌المللی، ایجاد ارتباط موثر بین ایده‌پردازان و سرمایه‌­گذاران، کارآفرینی و اشتغالزایی، افزایش ثروت ملی و سرمایه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N1150469

وبگردی