آفتاب
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی:

تخصیص 31 هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های سراسر کشور

تخصیص 31 هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های سراسر کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از تخصیص 31 هزار میلیارد ریال اعتبار از سال 93 تاکنون به دهیاریهای سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گلستان، اسماعیل زیارتی نصرآبادی در نشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: از این میزان اعتبار 20 هزار میلیارد ریال آن درسال 93 و 11 هزار میلیارد ریال دیگر آن نیز از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

وی با بیان اینکه دراسفند امسال نیز اعتبارات ویژه‌ای به دهیاری‌های کشور تخصیص خواهد یافت، گفت: اعتبارات تخصیصی به دهیاریها ازمحل منابع درآمدی دولت بابت عوارض سوخت گمرکی و ماده 123 قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

زیارتی نصرآبادی از پیش بینی افزایش قابل توجه اعتبارات دهیاریها در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: میزان اعتبارات سال 93 دهیاری ها در مقایسه با سال 92 حدود 140 درصد رشد داشته است.

وی رشد اعتبارات دهیاریها را نشان دهنده نگاه و اعتماد ویژه دولت تدبیر و امید به دهیاریها و توسعه روستاها دانست و تصریح کرد: تنها درسال 94 افزون بر 10 هزار طرح عمران روستایی در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گفته این مقام مسئول، از مجموع طرح های سال 94 تعداد 5431 طرح آن در دهه فجر امسال با اعتبار 4300 میلیارد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین از توزیع 5500 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی درسال 93 و 94 بین دهیاریهای کشور خبر داد و گفت: توزیع این تعداد خودرو درحالی صورت گرفته است که در 11 سال قبل آن درمجموع 11 هزار دستگاه خودرو بین دهیاریها توزیع شده بود.

وی، توزیع 300 دستگاه خودروی آتش نشانی درسال 93 بین دهیاریها را از دیگر خدمات ویژه دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: توزیع این تعداد خودرو آتش نشانی درحالی است که در 11 سال قبل آن تنها 350 دستگاه از این نوع خودرو توزیع شده بود.

زیارتی نصرآبادی اضافه کرد: مجموعه خدمات فوق که تنها بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و تنگناهای مالی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه و کاهش قیمت نفت، بوده است، نشان از توجه و نگاه ویژه دولت به دهیاری ها می باشد.

وی با اشاره به فعالیت 32 هزار دهیاری در سراسر کشور، از تشکیل 839 شرکت تعاونی ویژه دهیاریها خبر داد و گفت: این شرکتها بیشتر باهدف کمک به خودکفایی و استقلال مالی دهیاریها و نیز توسعه و عمران روستاها تشکیل شده است.

این مقام مسئول همچنین از تخصیص اعتبارات ویژه به شهرستانها و نیز روستاهایی که کمتر از نعمت صنایع بهره مند شده‌اند، خبر داد و افزود: این اعتبارات در سالهای اخیر به خرید ماشین آلات اختصاص داشت اما ازسال آینده به اجرای طرح های عمرانی در روستاها تخصیص می یابد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، شناخت ظرفیت ها و توانمندیهای روستاها و بهره برداری صحیح از آن را در موفقیت شرکتهای تعاونی دهیاری ها مهم دانست و برآن تاکید کرد.

زیارتی نصرآبادی به ظرفیت اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: تنوع اقوام و مذاهب با فرهنگ و آداب رسوم و صنایع دستی خاص آنان از بهترین ظرفیتها برای توسعه گردشگری و جذب توریست به روستاها است.

انتهای پیام

کد N1149588

وبگردی