آفتاب

سیاری: نظریه بازگشت به دریا اجرایی می‌شود

سیاری: نظریه بازگشت به دریا اجرایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گوید نظریه بازگشت به دریا برای استفاده از منافع کلان و راهبردی دریاها در حال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حبیب‌الله سیاری در همایش ملی تبیین اهمیت دریا و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری که در باغ موزه‌ی دفاع مقدس برگزارشد، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دریا برای یک کشور فواید راهبردی و کلان دارد.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه به دلیل سیاست‌های استعماری قبل از انقلاب و بی کفایتی حاکمان آن زمان از منافع دریا بهره برداری نشد، اما در سال‌های اخیر با تدابیر مقام معظم رهبری این فرصت به دست آمده که بتوانیم برای اجرایی شدن تشکیل نیروی دریایی راهبردی و توسعه سواحل مکران در سایه‌ی اقتدار دریایی که در نهایت موجب توسعه دریا محور خواهد شد حرکت کنیم. و ان شاء‌الله نظریه بازگشت به دریا برای استفاده از منافع کلان و راهبردی دریاها اجرایی شود.

سیاری خاطر نشان کرد:‌اجرایی شدن این نظریه از سال 88 بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری آغاز شده و ما دراین راستا حرکت می‌کنیم و با حضور در آبهای آزاد جهان بسیار استوار در آبهای مکران قدم برداشته‌ایم.

وی افزود: تاکنون در این رابطه نیز چندین همایش برگزار کرده‌ایم تا به قول مقام معظم رهبری نگذاریم این حرکت از دور بیفتد.

انتهای پیام

کد N1147564

وبگردی