آفتاب

سرقت‌ از جویندگان کار

سرقت‌ از جویندگان کار

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که اقدام به سرقت از جوانان جویای کار کرده بود، خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تاریخ 28 آذرماه امسال مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 130 نازی آباد به مأموران گفت: به بهانه استخدام در یک پاساژ تجاری در منطقه نازی‌آباد ، از طریق تماس با شماره درج شده در یک آگهی استخدامی با جوانی حدودا 30 ساله آشنا شدم اما او در یک لحظه ، با استفاده از اعتماد من اقدام به سرقت کارت عابربانک و برداشت تمامی پول داخل حساب به مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 16 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در تاریخ 23 اذرماه در محدوده بازار تهران ، با یک آگهی استخدام دو نفر نگهبان با حقوق مناسب رو به رو شدم که با شماره تماس درج شده در داخل آگهی تماس گرفتم و به من اعلام شد که آگهی برای استخدام نگهبان یک پاساژ تجاری در منطقه نازی آباد است. به این بهانه فردی با من قرار ملاقات گذاشت و در زمان ملاقات ، جوانی حدودا 30 ساله با یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای رنگ به سر ملاقات در محدوده بازار نازی آباد آمد و گفت که برای استخدام نیاز است تا به عنوان ضمانت یک عابر بانک به‌نام خودم و با موجودی حداقل دو میلیون و 500 هزار تومان به‌همراه یک سفته دو میلیون تومانی تحویل دهم. من هم زمانی‌که موارد مورد نیاز برای استخدام را تهیه کردم، مجددا با این شخص تماس گرفتم که این‌بار در مقابل یک پاساژ تجاری در محدوده بازار نازی آباد با من قرار ملاقات گذاشت اما این شخص پس از گرفتن کارت عابربانک ، کسب اطمینان از وجود پول در داخل حساب و اطلاع از شماره رمز کارت ، به بهانه گرفتن عکس پرسنلی در مقابل یک عکاسی توقف کرد و از من خواست تا برای گرفتن عکس به‌ همراهش از ماشین پیاده شوم که به محض پیاده شدن ، ناگهان او اقدام به قفل کردن در‌های خودرو کرد و به سرعت از محل متواری شد.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که همگی آنها به این شیوه و شگرد و در قالب استخدام نگهبان برای کار در یک پاساژ تجاری توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. تعدادی از این شکات پس از مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی گفتند که متهم پرونده به بهانه‌های مختلفی چون گرفتن عکس، تهیه تصویر از مدارک شناسایی و ... آنان را از ماشین پیاده و پس از متواری شدن از محل موجودی حساب های آنها را برداشت کرده است ؛ حتی یکی از مالباختگان نیز در اظهاراتش گفت که در داخل حساب عابربانک وی مبلغ 22 میلیون و 500 هزار تومان پول موجود بوده که تمامی این پول ، طی چندین نوبت برداشت شده است .

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری و اظهارات مالباختگان بر داشتن حداقل دو جلسه ملاقات با فرد کلاهبردار ، کارآگاهان پایگاه هفتم اقدام به چهره‌نگاری تصویر متهم پرونده کردند و نهایتا با بهره‌گیری از اطلاعات موجود از سوابق مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از افراد سابقه‌دار به نام امیر . الف شدند که از سال 88 تا کنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلفی چون سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده بود .

با توجه به لامکان بودن متهم ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی کامل خودروی متهم به شماره پلاک معلوم کردند، تصویر متهم نیز به همراه مشخصات خودرو پژو 405 نقره ای رنگ در اختیار کلانتری های جنوب و جنوب غرب تهران به ویژه کلانتری 130 نازی آباد قرار گرفت و سرانجام در تاریخ دوم بهمن ماه مأموران کلانتری 130 نازی آباد در حین گشت‌زنی اقدام به شناسایی خودرو تحت تعقیب با دو سرنشین کردند که بلافاصله هر دو سرنشین دستگیر و در بررسی‌های ، ضمن شناسایی متهم تحت تعقیب پایگاه هفتم پلیس آگاهی مشخص شد که سرنشین دوم ، جوان جویای کاری است که متهم قصد داشته تا به همان شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از وی کند که بلافاصله آزاد شد .

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق و شناسایی تعدادی از مالباختگان ، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N1146948

وبگردی