آفتاب
دبیر همایش کتاب سال حوزه خبر داد:

تجلیل از شخصیت آیت‌الله آصفی در همایش کتاب سال حوزه

تجلیل از شخصیت آیت‌الله آصفی در همایش کتاب سال حوزه

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره کتاب سال حوزه از شخصیت آیت‌الله آصفی تجلیل می‌شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی حقی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: همایش کتاب سال حوزه روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ برگزار می‌شود و سخنران این همایش نیز آیت‌الله العظمی سبحانی است.  

وی گفت: هر ساله در این همایش از شخصیت‌های برجسته حوزه تجلیل می‌شود و امسال نیز از شخصیت علمی آیت‌الله آصفی به پاس ۶۰ سال تلاش علمی و نگارش ۲۰۰ اثر علمی تجلیل به عمل خواهد آمد.  

وی با اشاره به تجلیل از ناشران بر‌تر در این همایش افزود: از ۸۰۰ ناشر بر‌تر در سراسر کشور به این همایش آثار ارسال شده است که امسال یک ناشر برگزیده و سه ناشر شایسته تقدیر در همایش معرفی می‌شوند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: ۲۲ درصد آثار واصله به همایش در عرصه علوم انسانی تالیف شده است که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.  

وی ابراز کرد: از ظرفیت ۳۳۰ داور در همایش کتاب سال حوزه استفاده شده که بیشتر داوران حوزوی و برخی از داوران نیز اساتید دانشگاه هستند.  

وی گفت: ما در مجموع ۱۳۰ نشریه علمی در کشور داریم که توسط حوزویان منتشر می‌شود که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله علمی در سال منتشر می‌کنند که در این همایش امسال سعی کرده‌ایم از این مقالات علمی، بهترین مقالات را شناسایی و معرفی کنیم.  

حجت‌الاسلام حقی عنوان کرد: مجموعه آثار امسال در ۱۶ گروه شامل تاریخ و سیره، کلام، ‌اخلاق و عرفان، فقه و اصول، حقوق و علوم سیاسی، حدیث و رجال، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، اقتصاد و مدیریت، کتب مرجع، ادبیات و هنر، فلسفه اقتصاد، مدیریت کتاب‌های مرجع و غیره می‌شود.  

وی بیان کرد: از آثار برگزیده در هفدهمین همایش کتاب سال حوزه ۱۵ اثر پایان نامه سطح چهار و ۳۴ اثر نیز کتاب است.

کد N1146732

وبگردی