آفتاب
در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر

هنرنمایی میناسکانیان روی صحنه‌ی وحدت

هنرنمایی میناسکانیان روی صحنه‌ی وحدت

در پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر، نوای پیانو رافائل میناسکانیان تالار وحدت را پر کرد.

در پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر، نوای پیانو رافائل میناسکانیان تالار وحدت را پر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، در این رسیتال پیانو که ٢٥ بهمن‌ماه برگزار شد، میناسکانیان قطعاتی را از یوهان سباستیان باخ، فرانتس شوبرت و فردریک شوپن اجرا کرد.

این اجرا ساعت ٢١ آغاز شد، در حالی که تعدادی از صندلی‌های تالار وحدت خالی بود.

در این کنسرت «پارتیلا شماره چهار در دی ماژور» اثر باخ، «سوناتا این اِی مینور» اثر شوبرت و «پولونز فانتزی شماره هفت» اثر شوپن نواخته شد.

به گزارش ایسنا، رافائل میناسکانیان اولین هنرمندی است که رسیتال پیانوی کلاسیک او از تلویزیون ایران پخش شده است. او اکنون علاوه بر اجرای کنسرت به تدریس پیانو در دانشگاه‌ها نیز مشغول است. این هنرمند بیشتر زمان خود را در راه پیشبرد آموزش موسیقی سپری می‌کند، به همین علت داوری بسیاری از رقابت‌های موسیقی را برعهده دارد.

پیش اجرای میناسکانیان، تالار وحدت شاهد اجرای قطعاتی از آلبوم «سیر» پس از حدود 15 سال بود. این کنسرت با همکاری مشترک مسعود شعاری و کریستف رضاعی و اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس در قالب سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر برنامه‌اش را اجرا کرد.

کنسرت «سیر» با هم‌نوازی سه‌تار توسط مسعود شعاری و طبلا توسط درشن آنند - نوازنده هندی - آغاز شد، پس اجرای چند قطعه، با روی سن آمدن گروه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس ادامه یافت. تنظیم بیشتر قطعات این کنسرت توسط کریستف رضاعی - موسیقی‌دان ایرانی فرانسوی - انجام شده بود.

انتهای پیام

اجرای کنسرت سیر

کد N1146320

وبگردی