آفتاب

وضعیت مزارع پاییزه دزفول مناسب است

وضعیت مزارع پاییزه دزفول مناسب است

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با متولیان آب شبکه‌ دز انجام شده، مشکلی برای محصولات کشاورزی در زمینه تامین آب پیش نمی‌آید و پیش‌بینی می‌شود که با انجام عملیات آبیاری مشکلی برای مزارع کشاورزی در آستانه گرما نیز ایجاد نشود.

احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به افزایش درجه حرارت طبیعی است که نیاز آبی محصولات بالا می‌رود و بر این اساس هماهنگی‌های لازم با سازمان آب و برق و شرکت بهره‌برداری دز برای تأمین آب موردنیاز محصولات کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: امسال با رعایت تاریخ کشت و کشت به موقع، بهره‌گیری از کارنده‌های مستقیم و تامین نهاده‌های مورد نیاز و بارندگی‌ها و شرایط اقلیمی مناسب، وضعیت مزارع در شرایط قابل قبول و راضی کننده‌ای است.

زارعی با اشاره به وضعیت سطح زیر کشت محصولات پاییزه تصریح کرد: 50 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم بوده است که شامل 33 هزار هکتار گندم آبی و 17 هزار هکتار گندم دیم می‌شود؛ همچنین کلزا در سطح 2500 هکتار و چغندرقند در سطح 2490 هکتار کشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه در آینده شرایط آب و هوایی و بارندگی مطلوبی داشته باشیم و مشکلی پیش نیاید، پیش بینی می‌کنیم تولید خوبی در سال جاری محقق شود.

انتهای پیام

کد N1144661

وبگردی