آفتاب

"ازنا" فاقد پوشش جنگلی خودرو است

"ازنا" فاقد پوشش جنگلی خودرو است

‌رییس اداره حفاظت محیط زیست ازنا از کاشت نهال بومی همزمان با فصل درختکاری و همگام با طرح ملی جنگلانه در این شهرستان خبر داد.

منصور درویشی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، بیان کرد: ازنا تنها شهرستان لرستان بوده که فاقد پوشش جنگلی خودرو است.

وی اضافه کرد: البته با توجه به بافت مرتعی و درختچه‌ای مراتع طبیعی این شهرستان متأسفانه چندین مرحله در سال‌های گذشته به علت آتش سوزی‌های پی‌درپی در عرصه‌های مرتعی بخش‌های عمده‌ای از گونه‌های گیاهی بومی محل به خصوص درختچه‌های خودرو از بین رفته است.

درویشی ادامه داد: در این راستا با هم فکری تعدادی از علاقه‌مندان به محیط زیست اقدام به تهیه نهال از گونه‌های موجود در طبیعت و کاشت آن در مراتع طبیعی شهرستان از جمله پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا شد که این طرح تا پایان اسفندماه و در دفعات مختلف انجام می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ازنا اظهار کرد: در این راستا همزمان با شروع فصل درختکاری در راستای طرح ملی جنگلانه شروع کاشت نهال درختچه‌های بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان آغاز شده است.

انتهای پیام

کد N1144406

وبگردی