آفتاب

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره «نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران»

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره «نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران»

بیست و سومین کنگره «نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» با هدف ارائه جدیدترین روش‌های تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب، 21 تا 24 اردیبهشت ماه سال آینده در مرکز همایش‌های صدا و سیمای تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر امیررضا عظیمی، دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به افزایش متوسط سن جامعه در آینده، ابتلا به بیماری‌های عروقی مغز در کشور رو به گسترش است. از سوی دیگر شاهد افزایش بیماری‌های مغز و اعصاب به ویژه MS در میان جوانان هستیم که این امر لزوم توجه به بیماری‌های مغز و اعصاب را بیش از گذشته ضروری می‌کند و لذا برپایی کنگره‌های سالانه نورولوژی از سوی انجمن متخصصین مغز و اعصاب با توجه به همین رویکرد و در جهت اعتلای سطح علمی متخصصان مغز و اعصاب صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بیماری‌های مغز و اعصاب در شمار بیماری‌های غیر قابل درمان قرار داشتند، تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری دهه اول قرن 21 با عنوان «دهه مغز» و پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در این حوزه به ویژه روش‌های تشخیصی نوین و ورود داروهای جدید درمان بیماری‌های مغز و اعصاب به بازار دارویی جهان، رشته نورولوژی بیشتر مورد توجه مجامع علمی پزشکی قرار گرفته و برپایی کنگره‌های علمی با هدف معرفی این دستاوردها اهمیت بیشتری یافته است.

به گفته دکتر عظیمی، قرار است در بیست و سومین کنگره «نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» گروه‌های فوق تخصصی مغز و اعصاب در زمینه جدیدترین درمان‌های صرع و تشنج، بیماری‌های عصبی – عضلانی، سردرد، MS، اختلالات حرکتی مانند پارکینسون و اختلالات حافظه به خصوص آلزایمر مطالبی را ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین قرار است همزمان با برپایی این کنگره، کارگاه‌هایی از سوی گروه‌های تخصصی فوق برگزار شود که برخی درمان‌ها مانند تزریق داروها به بیماران دچار اختلالات حرکتی و همچنین درمان‌های جدید سردرد و روش‌های تشخیصی جدید در بیماری‌های عصبی – عضلانی در آنها به متخصصان آموزش داده خواهد شد.

دبیر علمی بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران یادآور شد:‌ با توجه به ورود داروهای جدید مغز و اعصاب به بازار دارویی کشور در این کنگره، اطلاعات مربوط به درمان‌های دارویی نیز ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: مدت ارسال مقالات به بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران تا 30 بهمن ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در ارتباط با درمان‌های جدید رشته مغز و اعصاب به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و مهلت اعلام شده قابل تمدید نخواهد بود.

دکتر عظیمی گفت: مهمانان خارجی در این کنگره شامل متخصصان مغز و اعصاب ایرانی مقیم خارج کشور و نیز پزشکان غیر ایرانی از کشورهای آمریکا، آلمان، دانمارک و فرانسه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه مغز و اعصاب تصرح کرد: از آنجا که بسیاری از محققان این حوزه با وجود داشتن ایده‌های مناسب به دلیل کمبود بودجه قادر به انجام پژوهش‌های کاربردی نیستند،‌ انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران در نظر دارد همزمان با برپایی این کنگره از صاحبان ایده به صورت اعطای گرنت‌های آموزشی و پژوهشی حمایت مالی کند.

دبیر علمی بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران خاطرنشان کرد: در کنار این کنگره، شرکتهای دارویی فعال ایرانی و خارجی در حوزه تولید داروهای مغز و اعصاب حضور خواهند داشت که قرار است محصولات جدید خود را برای درمان بیماری‌های مختلف مغز و اعصاب ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت www.iraneurologycongress.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N1143866

وبگردی