آفتاب
معرفی ۵ دستاورد جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی؛

رونمایی از طرح تکثیر انبوه گیاهچه سیب ­زمینی با فناوری کشت­‌بافت

رونمایی از طرح تکثیر انبوه گیاهچه سیب ­زمینی با فناوری کشت­‌بافت

۵ دستاورد جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از جمله پروتکل تکثیر انبوه گیاهچه سیب زمینی با استفاده از فناوری کشت ­بافت، در اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین «اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران» با شعار اقتصاد زیستی، راهبردی ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

این همایش به دنبال ایجاد فضایی برای بحث، تبادل اطلاعات و ارتقاء دانش و نگرش مدیران و کارشناسان سازمان‌های مختلف از جمله نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی، صنایع، موسسات پولی و بانکی، سرمایه گذاران و ... در زمینه اقتصاد زیستی است.

این هم‌اندیشی علمی با هدف تبیین ابعاد اقتصاد زیستی و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه جاری در مرکز همایش­های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می ­شود و يكي از مهم‌ترين اقدامات در زمینه تبیین مفاهیم اقتصاد زیستی و بسترسازی جهت استقرار و توسعه نظام اقتصاد زیست بنیان در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است.

در همین راستا پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با دستاوردهای جدید خود شامل «دستیابی به دانش فنی تکثیر درون شیشه‌­ای پایه پسته هیبرید خارجی (UCB۱) » ، «طراحی و تولید پروبیوتیک­های بومی و اختصاصی برای طیور صنعتی» ، «فناوری تولید نهال خرما(رقم مجول) با استفاده از روش جنین­‌زایی غیر­جنسی» ، «پروتکل تکثیر انبوه گیاهچه سیب­‌زمینی با استفاده از فناوری کشت­‌بافت و تولید مینی­ تیوبر عاری از ویروس» ، «تولید آنزیم­های مورد استفاده در خوراک طیور» در قسمت نمایشگاه اجلاس مذکور حضور خواهد داشت.

طی دو روز برگزاری این رویداد، محورهای علمی نظیر فرصت‌ها و چشم‌انداز اقتصاد زيستی در ايران، راهكارهای توسعه فناوری، بازار و رقابت‌پذيری در صنايع زيست‌فناوری، مدل‌های نوآوری و كارآفرينی در اقتصاد زيستی دانش‌بنیان، الگوهای سرمايه‌گذاری در زيست‌فناوری، سياست‌ها و الزامات توسعه اقتصاد زيستی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت.

کد N1143825

وبگردی