آفتاب
در جدیدترین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی بررسی شد

جایگاه تفریح و سرگرمی در سبک زندگی رضوی

جایگاه تفریح و سرگرمی در سبک زندگی رضوی

در یازدهمین شماره فصلنامه علمی - پژوهشی فرهنگ رضوی که به تازگی منتشر شده است، جایگاه تفریح و سرگرمی در سبک زندگی رضوی بررسی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این شماره 7 مقاله در موضوعات مختلف مربوط به فرهنگ رضوی منتشر شده است.

اولین مقاله آن با عنوان «انسان شناسی قدمگاه؛ مطالعه موردی بیت النور» ، « قدمگاه حضرت معصومه(س) درقم (بیت‌النور) را با رویکردانسان شناختی مورد بررسی قرار داده و گزارش‌ «عینی» و «تحلیلی» از وضعیت کنونی آن ارائه‌ داده است.

«برهان‌های اثبات وجود خدا در مناظرات امام رضا(ع) » دیگر مقاله ای است که از سوی حجت الاسلام حسینی شاهرودی استاد فلسفه و عرفان دانشگاه فردوسی نگاشته شده و مباحث اعتقادی مناظرات امام رضا(ع) با علمای ادیان و مذاهب را تبیین کرده است.

«جایگاه تفریح و سرگرمی در سبک زندگی رضوی و نقش آن بر تمدن سازی » عنوان مقاله دیگری است که از سوی یکی از استادان دانشگاه علوم اسلامی رضوی نگاشته شده و در آن موضوع مهم سبک زندگی رضوی بررسی شده است. در این مقاله آمده است: براساس سیره و سخنان امام رضا‌(ع)، پرداختن به تفریح سالم و حلال در چارچوب موازین شرعی و به اندازه تأکید شده است. نکته جالب در سبک زندگی رضوی، توجه دادن فرد به شخصیت والا و اهداف متعالی انسانی است تا جایگاهش را بالاتر از آن ببیند که به کارهای بیهوده دست یازد.

«ارتباطات انسانی در فرهنگ رضوی»،«آداب دانش اندوزی در سخنان امام رضا(ع)»،«بررسی علم و عصمت امام در کلامی از امام رضا(ع)» و«آیکونوگرافی جلوه‌های بصری توسل به امام رضا(ع) در نگارگری» عناوین دیگر مقالاتی است که در شماره جدید فصلنامه فرهنگ رضوی به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، فصلنامه علمی - پژوهشی فرهنگ رضوی به صاحب امتیازی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام ) از سال 92 انتشار خود را آغاز کرده و تاکنون 11 شماره آن منتشر شده است. در این فصلنامه، مقالاتی در موضوعات و مباحث کلامی، تربیتی، اخلاقی، سیاسی و تاریخی مربوط به حضرت رضا (علیه السلام ) به چاپ می‌رسد. سیدجواد جعفری مدیرمسئول و دکترسیدجلال درخشه سردبیری آن را برعهده دارند. متن کامل این فصلنامه در سایت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) بخش فصلنامه به نشانی shamstoos.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام

کد N1143719

وبگردی