آفتاب
در محفل شعر نماز و سیره اهل‌بیت(ع) مطرح شد:

ضرورت تغییر رویکردها در ترویج نماز

ضرورت تغییر رویکردها در ترویج نماز

در محفل شعر نماز و سیره اهل‌بیت(ع) بر ضرورت تغییر رویکردها در ترویج نماز تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، محفل شعر نماز و سیره اهل‌بیت(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد.

«شهریار عباسی» _ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مولود فرهنگی انقلاب اسلامی، همواره در خدمت هنر و ادبیات آیینی و انقلابی بوده و فعالیت‌های واحد ایلام را در حوزه شعر و ادب و هنر از افتخارات خود می‌دانیم.

عباسی افزود: افزایش قابل‌توجه بودجه‌های فرهنگی مؤید این نکته است که دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان که بسیار مورد تأکید نظام است، اهتمام ویژه دارد.

وی ضمن تشکر از مجموعه معاونت دانشجویی فرهنگی واحد ایلام گفت: معاونت دانشجویی فرهنگی با مجموعه‌ای از تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی و علمی، در ایجاد فضای بانشاط سیاسی و فرهنگی در دانشگاه بسیار خوب عمل کرده است.

«فیض‌اله رضایتی» - مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این نشست با بیان این نکته که شعر نماز در ایلام مظلوم است، گفت: خداوند به شاعران نیرویی عطا کرده تا بتوانند درونیات را به زیباترین و مؤثرترین شکل به زبان بیاورند ولی متأسفانه شاهدیم که شاعران ایلام در حوزه نماز سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

رضایتی شاعران را دارای طینتی پاک توصیف کرد که درون زلالشان هدیه‌ای از جانب خداوند است و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نماز و ترویج مفاهیم دینی پیش‌قدم است و انتظار داریم شاعران عزیز در حوزه شعر نماز سرمایه‌گذاری کنند و شاهد رشد جایگاه والای نماز در شعر آیینی استان باشیم.

«محمدعلی قاسمی» - رییس حوزه هنری استان ایلام، دغدغه ستاد اقامه نماز را در ضعف شعر آیینی ایلام در حوزه نماز، دغدغه‌ای حق دانست و گفت: این مطالبه به‌حق اما با نگاه شعارگرایانه به نتیجه نخواهد رسید و باید رویکرد ما در ترویج فرهنگ نماز عوض شود.

قاسمی که خود از شعرا و ادبای برجسته استان ایلام و کشور است اظهار کرد: نماز یک نیاز فطری است و در ذات همه انسان‌ها وجود دارد لذا باید به مدد هنر، ادبیان و سایر آیین‌های بومی محلی، رویکردمان را در ترویج فرهنگ نماز و رسیدن به جامعه نمازی مطلوب ارتقا دهیم.

رییس حوزه هنری استان ایلام در حاشیه این محفل شعر، از طراحی جایزه ادبی ایلام توسط حوزه هنری استان ایلام خبر داد و خواستار مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری هر چه‌بهتر این جایزه ادبی شد.

«نصرت‌الله حیدری» - معاون دانشجویی فرهنگی واحد ایلام در این محفل شعر نماز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در حوزه ادبیات فارسی و بومی محلی، برنامه‌های وسیع و گسترده‌ای خواهد داشت و برای رسیدن به این مهم از ظرفیت اساتید زبان فارسی به‌عنوان زبان معیار و بزرگان شعر و ادب در شعر کردی بهره خواهیم برد.

گفتنی است که جایزه ادبی ایلام در راستای برندسازی فرهنگی برای ایلام و توسعه فرهنگی استان نقش بسزایی در توسعه و هویت‌سازی خواهد داشت.

با بسته شدن پرونده محفل شعر و نماز و سیره اهل‌بیت که با همگرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، ستاد اقامه نماز و حوزه هنری استان ایلام برگزار شد، انتظار جامعه ادبی ایلام است که کنگره ملی و یا بین‌المللی بزرگی برای استان ایلام در حوزه ادبیات آیینی طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام

کد N1143444

وبگردی