آفتاب
امیرآبادی در گفتگو با مهر:

هزینه های میلیاردی تبلیغات زمینه بروز فساد اقتصادی و سیاسی است

هزینه های میلیاردی تبلیغات زمینه بروز فساد اقتصادی و سیاسی است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید بر اینکه هزینه های میلیاردی درانتخابات زمینه بروز فساد اقتصادی وسیاسی است، گفت: اگر کسی با این گونه هزینه ها وارد مجلس شود، آلوده به فساد و رانت خواهند شد.

احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: یکی از وظایف اصلی مجلس بحث نظارت است. ‌ نمایندگان هم باید بر عملکرد مجلس و عملکرد دولت نظارت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  رسیدگی به اموال و دارایی های نمایندگان و شفاف سازی هزینه  های انتخاباتی را دو اقدام مجلس برای نظارت بر عملکرد نمایندگان خواند و گفت: در همین راستا، سایت مجلس نما راه اندازی شد و دیده بان شفافیت و عدالت شروع به کار کرد.

وی اظهارداشت: نمایندگان فعلی مجلس باید اموال خود را به این سایت اعلام کرده و هزینه های انتخاباتی خودشان را شفاف سازی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نظارت بر سفرهای خارجی گفت:  از طریق سایت دیده بان شفافیت و عدالت، بر سفرهای نمایندگان نیز نظارت داشتیم و در از همین طریق دو سفر غیر ضروری نیز لغو شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان برای نظارت بر دولت وظیفه دارند که بر کار وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی در راستای جلوگیری از فساد نظارت کنند که در همین راستا نمایندگان مجالس نهم گزارش نظارتی زیادی از عملکرد دولت قبل منتشر کردند.

امیر آبادی ادامه داد: بابک زنجانی هم پس از نامه نمایندگان اصولگرا به روسای سه قوه دستگیر شده و پرونده اش در جریان بررسی در قوه قضائیه قرار گرفت.

وی گفت: در موضوع کرسنت هم مجموعه اصولگرایان ورود کردند و به همین دلیل با رای اعتماد به وزیر نفت مخالف بودند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد، گفت: باید نمایندگان درستکار و پاک دست باشند تا بتوانند بر دستگاه های اجرایی نظارت کنند.

وی با انتقاد از هزینه های میلیاردی برخی نامزدهای انتخابات برای تبلیغات گفت: حقوق نمایندگان در اوایل دوره ۳.۵ میلیون تومان بود و در آخر دوره به ۵ میلیون تومان رسیده است. پس نامزدهایی که میلیاردی خرج می کنند، از کجا هزینه های تبلیغات خود را تامین می کنند؟

آمیر آبادی با تاکید بر اینکه هزینه های این نامزدها با شعارهایشان مبنی بر ساده زیستی و مبارزه با فساد تطابق ندارد، گفت: برخی کاندیداها برای کسب رای، شام و نهار می دهند. آیا واقعاً می توان با دادن شام و نهار، رای کسب کرد؟

وی مبارزه با فساد، اشرافی گری و تجمل گرایی را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی خواند و گفت: مردم باید به نامزدهایی رای بدهند که در راستای مبارزه با اشرافی گری، فساد و تجمل گرایی فعالیت می کنند و اجازه ندهند کسانی که به این اصول اعتقاد ندارند وارد مجلس شوند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه های میلیاردی در انتخابات زمینه بروز فساد اقتصادی و سیاسی است، گفت: اگر کسی با این گونه هزینه ها وارد مجلس شود، مردم مطمئن باشند که به بیت المال دست اندازی کرده و با رانت بازی به مراکز قدرت و ثروت مرتبط خواهد شد.

کد N1143391

وبگردی