آفتاب
معاون دادگستری ایلام خبر داد:

نظارت بر فعالیت و محتوای شبکه‌های مجازی

نظارت بر فعالیت و محتوای شبکه‌های مجازی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام از برگزاری کارگاه آموزش انتخاباتی با حضور مدیران رسانه‌های استان خبر داد.

«جعفر داراب‌‍‌خانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: قوه قضاییه بدون دخالت درروند برگزاری انتخابات بنا بر وظیفه‌ای که قانون اساسی در اصل 56 در اختیار این دستگاه گذاشته است تدابیر لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم و برخورد قانونی با تخلفات اندیشیده است.

وی با بیان اینکه قانون مداری بهترین و مؤثرترین اهرم برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه و نتیجه آن جلب اعتماد مردم است، تصریح کرد: ستاد پیشگیری برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی با حضور همه دستگاه‌ها در استان تشکیل می‌شود.

داراب‌خانی با اشاره به اینکه برنامه‌های آگاهی بخشی درزمینهٔ وظایف کاندیداها، مجریان و دستگاه‌های متولی در نظر گرفته‌شده، خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد از اموال دولتی به نفع کاندیداها استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه نامزدهای مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است و لازم است کسی که می‌خواهد در این وادی گام بردارد خود مکلف به قانون باشد، تصریح کرد: نماینده‌ای که در ایام انتخابات قانون‌شکنی کند قطعاً نمی‌تواند یک قانون‌گذار خوب باشد.

داراب‌خانی بابیان اینکه از طریق سازمان بازرسی تذکرات لازم به همه دستگاه در راستای بی‌طرفی در انتخابات داده‌شده و به‌صورت ریز تمام فعالیت‌ها در این ایام رصد و کنترل می‌شود، افزود: دادگستری با تمام توان با جرائم انتخاباتی برخورد قاطع می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و هرکسی طرف دیگر را در انتخابات تخریب کند جرم محسوب می‌شود و قابل‌رسیدگی است، تصریح کرد: فضای مجازی فضای قابل‌اعتمادی نیست و لازم است مردم برای گرفتن اخبار و اطلاعات به رسانه‌های دارای شناسنامه مراجعه کنند.

داراب‌خانی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: رأی مردم حق‌الناس است و دادگستری بنا بر وظیفه قانونی خود برای حفظ و حراست از تک‌تک آرا مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

معاون دادگستری ایلام تصریح کرد: از طریق مراجع ذی‌صلاح بر فعالیت شبکه‌های مجازی و محتوی که مورد ردوبدل قرار می‌گیرد نظارت می‌گردد و در صورت مشاهده هرگونه محتوی که حاوی توهین، تهدید، افتراء و نشر اکاذیب باشد برخورد قانونی خواهد شد.

داراب‌خانی از تمام کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند خواست تا در ردوبدل پیام‌ها، تصاویر صوت‌ها و کلیپ‌ها دقت نظر داشته باشند چراکه هرگونه تهیه و انتشار و ردوبدل مطالبی که حاوی توهین، تهدید، نشر اکاذیب، افترا و ... باشد پیگرد قانونی برای ارسال‌کننده و تهیه‌کننده را به دنبال خواهد داشت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام ابراز امیدواری کرد شاهد انتخاباتی پرشور و بدون تخلف در سطح استان باشیم که این مهم پایبندی به قانون را می‌طلبد.

انتهای پیام

کد N1143370

وبگردی