آفتاب
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان:

اجازه نمی‎دهیم امکانات و ظرفیت‎های دانشگاه در اختیار گروهی خاص قرار گیرد

اجازه نمی‎دهیم امکانات و ظرفیت‎های دانشگاه در اختیار گروهی خاص قرار گیرد

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: اجازه نمی‎دهیم که امکانات و ظرفیت‎های دانشگاه آزاد اسلامی استان در اختیار یک جریان سیاسی، حزب و یا گروه خاص قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر یدالله ملکی در جلسه‎ای که به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد امام علی(ع) واحد خرم‎آباد و با حضور اساتید و کارکنان برگزار شد، اظهار کرد: هر چند به دلیل فشردگی کارها امکان برگزاری منظم چنین جلساتی میسر نیست ولی تلاش می‎شود در آینده این نشست‎ها در فواصل زمانی کوتاه‎تر و به صورت منظم‎تری برگزار شود.

وی برگزاری این جلسات را در راستای استفاده از نظرات سازنده همکاران مفید دانست و بیان کرد: باید بدانیم نسبت به وظایف محوله و مأموریت‎هایی که به ما ارجاع شده است در چه جایگاهی هستیم.

ملکی با اشاره به اقدامات انجام شده در دو سال اخیر در واحد خرم‎آباد تصریح کرد: در شرایطی که با کاهش شدید دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی نگرانی‎های زیادی در خصوص ادامه حیات دانشگاه داشتیم و با توجه به وجود تقاضا در بخش تحصیلات تکمیلی تمام تلاش خود را معطوف به گسترش تحصیلات تکمیلی در واحد کردیم و امروز در این واحد 70 رشته محل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داریم که در دوسال اخیر رشد 500 درصدی داشته و این تعداد رشته و نیز تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در این مقاطع برای واحد خرم‎‎آباد باعث افتخار است.

رئیس واحد خرم‎آباد در بخش دیگری از صحبت‎هایش گفت: این واحد از معدود واحدهایی است که توانسته آن مقدار از درآمدهای

غیر شهریه‎ای را که بر اساس اعلام سازمان پیش بینی شده بود محقق سازد و در بحث طرح شفا نیز از واحدهای پیشرو است که کلیه مراحل این طرح انجام گرفته ودر اسفند ماه سال‎جاری کلنگ آن زده خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح ساها نیز در کلیه واحدهای استان از جمله واحد خرم‎آباد فعال شده است که بالاترین موجودی را در سطح استان‎های کشور دارد و چندین طرح دانش بنیان نیز تصویب شده که به زودی عملیاتی می‎شوند.

دکتر ملکی حفظ حقوق افراد و ایجاد حس امنیت و قانون‎مداری در واحد را از دیگر اقدامات مهم انجام شده دانست و اضافه کرد: در سایه همین فضای همدلی و صمیمت دانشگاه پویاتر از گذشته به سوی اهداف تعریف شده خود پیش می‎رود.

دبیر هیأت امنای استان لرستان در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات در کشور خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مورد عنایت ویژه ریاست دانشگاه است حفظ جایگاه دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی است و به همین دلیل هر چند ما انتخابات را یک مساله بسیار مهم و سرنوشت‎ساز برای کشور می‎دانیم و باید جهت ایجاد نشاط در کلیت موضوع همراه دولت باشیم ولی به هیچ وجه اجازه نمی‎دهیم که امکانات و ظرفیت‎های دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در اختیار یک جریان سیاسی، حزب یا گروه و شخص خاص قرار گیرد.

حجت‎الاسلام مهدی قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 برکات فراوانی برای کشور است و در سایه این انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی(ره ) جمهوری اسلامی ایران توانسته است علیرغم همه فشارهای خارجی و تحریم‎های بسیار زیاد از طرف دشمنان جایگاه بسیار ممتازی در عرصه‎های علمی، فناوری، اقتصادی، نظامی و... در جهان داشته باشد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی جز در تعداد معدودی از شهرها ما دانشگاه نداشتیم ولی امروز به فضل الهی و به برکت انقلاب آموزش عالی تا اقصی نقاط کشور گسترش یافته و امکان تحصیل برای علاقه‎‎مندان فراهم شده است.

انتهای پیام

کد N1143042

وبگردی