آفتاب
یک مدرس حوزه:

طلاب باید برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه حرکت کنند

طلاب باید برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه حرکت کنند

یک مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) استان زنجان گفت: با توجه به گذر زمان نیازهای جدیدی در جامعه ایجاد می‌شود و در این ارتباط دین نیز باید در جهت پاسخ‌گویی به این نیازها حرکت کند و وظیفه طلاب در این عرصه بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام مهدی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: دین به‌عنوان یکی از راه‌هایی است که مسیر درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد و با توجه به تغییراتی که رخ می‌دهد، نیازهای جدیدی در جامعه ایجاد می‌شود که طلاب به‌عنوان مرجع پاسخ‌گو همیشه باید با نیاز جامعه حرکت کنند.

وی افزود: امروزه دنیای غرب از تمام مطالب قرآن استخراج‌های علمی خود را انجام می‌دهد و در جهت خدمات‌رسانی به جامعه خود گام برمی‌دارد و هر روز درِ جدیدی را می‌گشایند.

مظفری تصریح کرد: ١٤ قرن پیش پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) سخنان و روایات زیادی درباره نکات زندگی کردن به مسلمانان در قالب احادیث و روایات عرضه کرده‌اند که این دقت حاکی از اهمیت برنامه‌ریزی در اسلام است.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد در جامعه از احکام الهی آگاهی کاملی ندارند و اطلاعات خود را از سایر منابع معتبر اخذ می‌کنند که کاملا مغایر با دین است، پس وظیفه طلاب و روحانیون در این حوزه بسیار مهم تلقی می‌شود.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: طلاب باید برای ارائه احکام دین کاملا به‌روز باشند و در جهت پاسخ‌گویی به مسائل و نیازهای روز گام بردارند.

انتهای پیام

کد N1143037

وبگردی