آفتاب

ظریف با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مونیخ دیدار کرد

ظریف با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مونیخ دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در نشست بین‌المللی کمک به حل بحران سوریه به مونیخ سفر کرده است با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای حضور در نشست بین‌المللی کمک به حل بحران سوریه و همچنین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است با «ایاذ مدنی» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار ظریف و دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی پیش از برگزاری نشست بین‌المللی کمک به حل بحران سوریه از اهمیت زیادی برخوردار است.

ظریف در بدو ورود به مونیخ اعلام کرد، پیش از نشست امشب چند ملاقات دوجانبه مرتبط با بحث سوریه خواهم داشت که ملاقات با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه و وزرای امور خارجه چین و روسیه از آن جمله است.

وزیر امور خارجه کشورمان هنگام ورود به مونیخ به کشور های غربی و منطقه هشدار داد فرصت حل و فصل بحران سوریه گذشته است و ضروری است کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه هر چه سریع‌تر واقعیات منطقه و خطر داعش را درک کنند.

نشست بین‌المللی کمک به حل بحران سوریه در حالی برگزار می شود که ارتش سوریه و نیرو های حزب الله پیروزی های مهمی را در مناطق مختلف این کشور به دست آورده اند و ضربات سختی را به تروریست ها وارد کرده اند.

ظریف همچنین بر لزوم مشخص شدن گروه‌های معارض از تروریست‌ها به منظور ادامه روند مذاکرات تاکید کرده است.

 

کد N1141671

وبگردی