آفتاب

پاسخ دبیرکل یوفا به ادعای کشورهای عربی/ اینفانتینو: در ایران مشکل امنیتی ندیدم

پاسخ دبیرکل یوفا به ادعای کشورهای عربی/ اینفانتینو: در ایران مشکل امنیتی ندیدم

تسنیم نوشت: دبیرکل یوفا و نامزد انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال تأکید کرد که حضور در ایران باعث افتخار اوست.

جیانی اینفانتینو در نشست خبری اش ابتدا با این سؤال مواجه شد که نظرش در مورد اقدام عربستانی‌ها برای صلب امتیاز میزبانی تیم‌های کشورمان در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا چیست و اینکه اگر شما رئیس فیفا شد در این خصوص چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد؟ که وی در پاسخ گفت: خوشحالم که در ایران هستم. باعث افتخارم است که به ایران آمده‌ام و ضمن بازدید از فدراسیون و امکانات فوتبال ایران، دیداری با دوستانم در ایران خواهم داشت. مسئولان فدراسیون فوتبال و دوستانم در ایران همه مانند برادر و دوستان نزدیکم هستند.

مردم ایران عاشق فوتبال هستند و می‌خواهم فوتبال را به فیفا برگردانم
وی افزود: ایران کشوری است که در آسیا نه تنها بالاترین رتبه در فوتبال را دارد، بلکه در فوتسال، فوتبال بانوان و فوتبال ساحلی نیز اول است. در کنار این موضوع من به اینجا آمدم تا با رئیس فدراسیون فوتبال ایران و دست اندرکاران فوتبال ایران دیدار کنم و در این دیدار به این نتیجه رسیدم اینجا همه عاشق فوتبال هستند، فوتبال تنفس می‌کنند و عشق خاصی به این رشته دارند. این چیزی است که دنیای فوتبال به آن نیاز دارد و دلیلی هم که باعث شد من نامزد انتخابات فیفا شوم همین عشق به فوتبال است. می‌خواهم فوتبال را به فیفا برگردانم و باید همه از این موضوع حمایت کنیم تا بتوانیم این اطمینان را بدهیم که فقط باید به فوتبال فکر کرد.

به کفاشیان به خاطر تمام کارهایی که انجام داده تبریک می‌گویم
دبیرکل یوفا و نامزد انتخابات ریاست فیفا در ادامه پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم خاطرنشان کرد: این را باید اضافه کنم که ایران در فوتبال یک پیشرو و رهبری خاصی دارد و این موضوع را در جهان نیز نشان داده به خاطر تاریخی که فوتبال ایران دارد، به خاطر فوتبالیست‌هایی که در سطح جهان داشته به خاطر باشگاه‌ها و موفقیت‌هایی که از خود نشان داده است من به این نتیجه رسیدم که کلیه جمعیت ایران عاشق فوتبال هستند و وقتی آکادمی فوتبال ایران که شامل مدیاسنتر، زمین‌ها مختلف، امکانات پزشکی و دیگر امکانات بود را دیدم به این نتیجه رسیدم که ایران پیشرفت زیادی در فوتبال خواهد داشت، چرا که کشورهای زیادی نیستند که این امکانات را دارند و کشورهای کمی هم هستند که چنین امکاناتی را برای فوتبال‌شان فراهم می‌کنند. باید به رئیس فدراسیون فوتبال ایران به خاطر تمام کارهایی که انجام داده تبریک بگویم.

فوتبال باید از دخالت‌های سیاسی دور باشد
اینفانتینو پس از انجام این صحبت ها رو به خبرنگار تسنیم گفت: حالا فرصتی پیش آمده تا به سؤال شما پاسخ بدهم ایده‌های ما روشن است و باید بگویم دلیل اصلی من برای نامزد شدن در انتخابات فیفا این بود که ما بتوانیم در فیفا فوتبال ایجاد کنیم نه سیاست، سیاست چیز دیگری است و باید از دخالت‌های سیاسی دور باشد. فوتبال باید در کشوری مانند ایران ایجاد پل کند و باید دیوارها را تخریب کنیم. فوتبال باعث تخریب دیوارها می‌شود تا ارتباطات در جهان بیشتر شده پس باید همیشه کمک کرد تا از فوتبال استفاده شود و کسی از‌آن سوءاستفاده نکند.

فوتبال صلح آمیزترین دیدار ملت‌هاست
وی افزود: همه باید در کنار هم بایستیم تا در همه جای دنیا فوتبال بازی شود. فوتبال مطمئناً صلح آمیزترین دیدار ملت‌هاست و شرایطی که فوتبال دارد می‌تواند کمک کند تا ملت‌ها را به یکدیگر برساند. ما می‌خواهیم کار خوبی در فوتبال انجام دهیم و ملت‌ها را در همه شرایط به هم نزدیک کنیم.

من مشکل امنیتی در ایران ندیدم
دبیرکل یوفا در پاسخ به این سؤال که شما آیا از نظر امنیتی مشکلی در ایران دیدید، برخلاف ادعای کشور عربستان که اعلام کرده ایران شرایط برگزاری مسابقات بین المللی را ندارد، گفت: من اصلاً مشکلی در ایران ندیدم. به نظر من هیچ مشکل امنیتی در اینجا وجود ندارد و این وظیفه دولت‌هاست که بتوانند امنیت را در کشور برقرار کنند.

از آنهایی که فوتبال را دوست دارند، حمایت می‌کنم
اینفانتینو در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه اختلافاتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد و به خاطر نفوذ بعضی از کشورهای عربی و تحت‌الشعاع قرار دادن بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا چگونه می‌تواند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و باعث جلوگیری از نفوذ بعضی از کشورهای عربی شود، اظهار داشت: من نمی‌توانم توضیح کاملی بدهم، چون از جزئیات مطلع نیستم. تنها چیزی که از آن اطلاع دارم این است که من کاندیدای ریاست فیفا هستم و پیام من برای فوتبال، فوتبال و برنامه‌ریزی برای آن و از آنهایی که فوتبال را دوست دارند، حمایت کنم و نباید دخالت دولت و بحث سیاسی در فوتبال ورود پیدا کند. فلسفه کاری من هم در آسیا و هم در اروپا همین است و من اطمینان دارم که این موضوع شکل خواهد گرفت.

من برنده انتخابات فیفا می‌شوم
«با توجه به اینکه اکثر اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا از شیخ‌سلمان برای ریاست فیفا حمایت می‌کنند، چطور شد به ایران سفر کردید؟»، اینفانتینو در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: کاملاً اطمینان دارم که من برنده رقابت انتخاباتی فیفا خواهم شد و این را هم اطمینان دارم که از من حمایت ویژه‌ای خواهد شد. با توجه به اینکه برای همه کاندیداهای ریاست فیفا احترام قائلم، من در سفری که به کل جهان داشتم مطمئن شدم که تمام رؤسای فدراسیون‌ها به خاطر چشم‌اندازی که دارم از من حمایت خواهند کرد. مجدداً می‌گویم احترام زیادی برای تمام کاندیداها قائلم، ولی من برنده می‌شوم، به خاطر اینکه عاشق فوتبال هستم. کشورها اگر می‌خواهند تغییراتی در فوتبال حاصل شود به من رأی بدهند. مطمئنم همه اینها که به من می‌خواهند رأی بدهند عاشق فوتبال هستند و نه به دلیل دیگری می‌خواهند به من رأی بدهند. من تمام تلاشم را خواهم کرد که اتحاد خوبی در فوتبال جهان ایجاد کنم.
43 43

 

کد N1140599

وبگردی