آفتاب
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

احیا و نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پیشرفت و توسعه کشور‌

احیا و نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پیشرفت و توسعه کشور‌

‌استاندار آذربایجان غربی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست از ظرفیت کارشناسی خود در جهت ترسیم مسیر صحیح پیشرفت و توسعه استان استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در جمع پیشکسوتان، بازنشستگان و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به احیا و نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پیشرفت و توسعه کشور و استان اشاره کرد و گفت: نگاه ما به سازمان مدیریت و برنامه ریزی، صرفا بعنوان یک سازمان توزیع کننده بودجه نیست، بلکه آنچه که از این سازمان انتظار می‌رود این است که بر پایه ظرفیت‌های کارشناسی، علمی و فکری که دارد، مسیر صحیح پیشرفت و توسعه استان را ترسیم و در جهت نیل به اهداف توسعه ای استان، سیاست‌گذاری و برنامه ریزی کند.

سعادت اضافه کرد: از دیگر ماموریتهای مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تهیه طرح آمایش سرزمین مربوط به استان است که امیدواریم در اسرع وقت به اتمام برسد تا بتوانیم از آن بعنوان یک مبنا و پایه اصلی در تهیه برنامه‌های توسعه استانی استفاده کنیم.

ضرورت بهره گیری از تجارب و نظرات نخبگان و ‌فرهیختگان جامعه و همچنین پیشکسوتان و صاحبنظران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تحت عنوان اتاق فکر از دیگر موارد مورد تاکید استاندار در این گردهمایی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های توسعه در استان آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری پایین تر است، افزود: در تلاش هستیم با همکاری و همفکری تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین بهره گیری از توان و ظرفیت کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدامات جدی در راستای ارتقا و بهبود شاخص‌های توسعه در استان انجام دهیم.

سعادت همچنین به تغییر محور توسعه استان از کشاورزی سنتی به صنعت، معدن، تجارت خارجی، گردشگری و ارتقای بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: محور توسعه استان در گذشته همواره بر پایه کشاورزی سنتی استوار بوده که این مساله در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تجدید نظر قرار گرفت و امیدواریم با تغییر محور توسعه در استان، فرصت‌های شغلی بویژه در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N1139964

وبگردی