آفتاب
وزیر اطلاعات:

شاهد همدلی و پیوند میان نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی هستیم

شاهد همدلی و پیوند میان نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی هستیم

شهریار-وزیر اطلاعات گفت: پس از ۳۷ سال از انقلاب، با رهبری حکیمانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، شاهد همدلی، همزبانی و پیوند قابل توجه و مطلوبی میان نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد علوی شامگاه سه شنبه در جمع نمازگزاران و برخی از مسئولان محلی و منطقه ای شهرستان های شهریار، ملارد و قدس در مصلی شهراندیشه، ضمن تبریک ایام ا لله دهه فجر و درود و سلام بر روح پر فتوح امام راحل(ره) رهبری معظم انقلاب و شهدای مدافع حرم اظهار داشت:بررسی تمامی ابعاد و زوایای انقلاب اسلامی ایران و تفاوت های آن با دیگر انقلاب های ادوار گذشته تاریخ جهان، در این مجال نمی گنجد و وقت بسیاری را می طلبد، اما می توان نمونه هایی از آن را به اجمال بیان کرد.

وی افزود:پیش از انقلاب اسلامی، انقلابات بسیاری همچون بلشویک ها در شوروی، مائو در چین، فرانسه، شیلی، مصر و... رخ داد، اما آنچه که تحت عنوان انقلاب اسلامی ایران از آن یاد می کنیم از تفاوت های بارزی با تحولات و دگرگونی های سیاسی دیگر کشورهای دنیا برخوردار است.

وزیر اطلاعات در تشریح تفاوت های مذکور عنوان کرد:یکی از ویژگی ها و وجه اشتراکات موجود در انقلابات گذشته، به مبارزات مسلحانه، چریکی و پارتیزانی معطوف می شود که بعضا برای مقابله با قدرت حاکم شکل می گیرد اما معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در دوران مبارزات با رژیم ستمگر طاغوتی، اعتقادی به چنین روش هایی نداشتند.

علوی گفت:این تفاوت به نوع نگرش و دیدگاه رهبری امام خمینی(ره) با رهبران انقلاب های دیگر باز می گشت و به واقع امام راحل (ره) معتقد بود نیرو و قدرت اصلی، مردم هستند و ایشان حتی ارتشیان را جزیی از مردم بر شمردند.

وی افزود: ادبیات معمار کبیر انقلاب اسلامی با ارتشیان در مقایسه با لحنی که با شاه و ساواک داشتند بسیار متفاوت بود و به واقع امام با همان لحنی که با علما صحبت می کردند با امرای ارتش نیز سخن می گفتند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: امام راحل(ره) هیچگاه مردم را به مقابله با ارتش فرا نخواند و همواره فرمودند با برادران ارتشی به ملاطفت رفتار شود و توصیه ایشان به ارتشیان بر این امر استوار بود که از جبهه طاغوت فاصله گیرند و به صفوف مردم بپیوندند.

علوی گفت:امام خمینی(ره) همواره برای شهادت آماده بود و فرهنگ شهادت را به جامعه تزریق می کرد زیرا به پیروزی خون بر شمشیر اعتقاد داشت.

تمامی داشته های امام راحل(ره) برای مردم بود

وزیر اطلاعات با اشاره به اعتقاد امام به خواست و رای مردم عنوان کرد:با پیروزی انقلاب، امام راحل(ره) هر آنچه داشتند برای مردم قرار دادند و ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون رئیس جمهور، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا بر مبنای رای مردم شکل گرفت و حتی ایشان به تنظیم و طراحی قانون اساسی از طریق منتخبان مردم در استان ها و در قالب مجلس خبرگان قانون اساسی تاکید داشتند.

وی افزود:جنگ تحمیلی نیز با اتکای به مردم مدیریت شد و پس از ارتحال امام خمینی(ره) نیز رهبری معظم انقلاب در همان ریل و میسر حرکت کردند.

علوی گفت:خدا را شاکر هستیم که پس از گذشت ۳۷ سال با رهبری حکیمانه و هوشمندانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، شاهد همدلی، همزبانی و پیوند قابل توجه و مطلوبی میان نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی هستیم.

وزیر اطلاعات افزود:تعامل و همدلی میان سپاه، بسیج، ناجا، ارتش، قوه قضائیه، شورای امنیت ملی، شورای امنیت کشور، وزارت اطلاعات بسیار شایسته و سازنده است.

وی افزود:امروز در شرایطی که صدای انفجار از کشورهای متعددی در جهان همچون، تونس، اندونزی، سوریه، عراق، افغانستان، عربستان، ترکیه و فرانسه شنیده می شود، اما ایران اسلامی از امنیت بی بدیلی برخوردار است.

علوی گفت:امروز شاهد هستیم دولت تدبیر و امید بدون سر و صدا و با تلاش و تجربه وزرای مجرب، در شرایطی سخت و دشوار کشور را سر پا نگه داشته است.

وی افزود:آرامش بسیار مطلوبی نیز میان مذاهب و اقلیت های دینی در کشور حاکم است و دیگر شاهد برخی از التهابات در گذشته نیستیم.

وزیر اطلاعات یادآور شد:امیدواریم در عرصه همدلی و همزبانی تمامی آحاد جامعه به فراخوان رهبری معظم انقلاب پاسخ دهند و یقین داریم که ملت ایران بار دیگر با حضور حماسی و پر رنگ خود، وحدت و اقتدار نظام و کشور را به تصویر خواهند کشید.

کد N1139621

وبگردی