آفتاب
مهر خبر می‌دهد

حذف حاتمی‌کیا با اختلاف کم آرا/ فیلم‌اولی‌ها رای بالایی داشتند

حذف حاتمی‌کیا با اختلاف کم آرا/ فیلم‌اولی‌ها رای بالایی داشتند

ابراهیم حاتمی کیا با اختلاف کم نسبت به دیگر نامزدهای بخش بهترین کارگردانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، از این لیست حذف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه شنبه ۲۰ بهمن ماه با اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مخالفان و موافقان این لیست به اظهارنظرهای غیررسمی پرداختند و خیلی ها جای ابراهیم حاتمی کیا و فیلم «بادیگارد» در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را خالی دانستند.

در بین فیلم های راه یافته به بخش «سودای سیمرغ» کمال تبریزی برای کارگردانی فیلم «امکان مینا»، سعید روستایی برای کارگردانی فیلم «ابد و یک روز»، فرزاد موتمن برای کارگردانی فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»، محمد حسین مهدویان برای کارگردانی فیلم «ایستاده در غبار» و سید رضا میرکریمی برای کارگردانی فیلم «دختر» نامزد بهترین کارگردانی شدند. این اسامی و غیبت ابراهیم حاتمی کیا برای «بادیگارد» و بهروز شعیبی برای «سیانور» از این بخش و در بخش بهترین فیلم با واکنش های بسیاری همراه شد.

طبق پیگیری های خبرنگار مهر، مشخص شد که آرای فیلم های «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی بسیار نزدیک به هم بود و هیات داوران فیلم هایی که بیشترین رای را آورده اند انتخاب کرده اند.

همچنین بر اساس اطلاعات خبرنگار ما، فیلم های «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی که از بخش «نگاه نو» به «سودای سیمرغ» آمده اند، با اختلاف بالایی در صدر آرای داوران قرار داشتند.

همچنین یکی از داوران نیز درباره انتقادها به نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین اعلام کرد معنای داوری همین است و اگر اشخاص دیگری داور می شدند اتفاق دیگری رخ می داد. داورها نظرشان را داده اند و اعلام نتایج بر اساس برآیند آرای داوران بوده است.

کد N1139379

وبگردی