آفتاب
رییس جهاد دانشگاهی:

منابع آموزش زبان انگلیسی با فرهنگ ایرانی منطبق نیست

منابع آموزش زبان انگلیسی با فرهنگ ایرانی منطبق نیست

رییس جهاد دانشگاهی گفت: در کشور در حوزه‌ آموزش زبان انگلیسی منبع آموزشی وجود ندارد که با فرهنگ و آموزه‌های ایرانی مطابقت داشته باشد بر این اساس طرح ملی تألیف کتاب‌های زبان انگلیسی توسط جهاد دانشگاهی واحد قزوین در حال تألیف است و تا پایان سال نخستین جلد آن منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا منطقه قزوین، دکتر طیبی در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بر اساس توان علمی، توسعه فناورانه و ورود به آموزش‌های تخصصی به‌عنوان زیرساخت‌های کشور تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی در واحدهای خاصی انجام‌ می‌شود، ادامه داد: اثبات کردیم که می‌توان در مرز علم حرکت کرد که فعالیت‌های پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا و پژوهشکده سرطان پستان و تولید داروهای نوترکیب نمونه‌ای از این اقدامات است.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: در بخش صنایع و تولید انواع فرستنده‌های رادیویی فعال شده ایم که نمونه‌ای از تولیدات ما در دشت قزوین نصب‌ شده است.

وی تصریح کرد: در صنعت نیز جهاد دانشگاهی در تولید دکل‌های حفاری ورود پیدا کرد که با دانش ایرانی با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند.

طیبی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در الگوسازی اقدامات خوبی انجام‌ داده و برنامه‌ریزی بر این است که همه‌ واحدها بر اساس نیاز ملی و توانایی بومی در حوزه فرهنگی، پژوهش و فناوری و آموزشی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار سند مأموریت‌های جهاد دانشگاهی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و بنا داریم طرح‌های خود را در پنج حوزه‌ مهندسی، پزشکی، صنعت، کشاورزی و آب بررسی کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات خوب پژوهشگاه رویان اصفهان در حوزه تکثیر دام گفت: در سایر استان‌ها هم این ظرفیت وجود دارد تا دام و طیور محلی را با نژاد اصیل تکثیر کنیم و از جمله آمادگی داریم نژاد گوسفند شال را در قزوین بررسی و تکثیر کنیم.

طیبی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی واحد قزوین در درمان ناباروری برای نخستین بار مرکز پزشکی از راه دور درمان ناباروری کشور را راه‌اندازی کرده است و طرح‌هایی مانند احیای فرش قزوین را انجام داده و ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد تا مسائل استان را پیگیری کند.

وی اضافه کرد: با توجه به توان واحدهای جهاد دانشگاهی از تجربه‌ی آن‌ها در سایر واحدها استفاده کرده و هیچ‌گاه یک طرح را دوباره از ابتدا آغاز نمی‌کنیم.

طیبی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در بخش آموزش گام‌های خوبی را برداشته ‌است ودارای دو دانشگاه، شش موسسه آموزش عالی، 46 مرکز علمی – کاربردی و 130 مرکز آموزش تخصصی است و هدف آن نیز ارائه‌ آموزش‌های تخصصی است.

وی گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌ی فرهنگی با داشتن خبرگزاری‌های دانشجویان ایران(ایسنا)، بین‌المللی قرآن(ایکنا) و سینا فعالیت دارد و علاوه بر آن سازمان‌های نظرسنجی نیز در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فعال است و مدیریت استان نیز می‌تواند بر اساس نیازهای قزوین از ظرفیت جهادانشگاهی برای توسعه‌ی استان استفاده کند.

رییس جهاد دانشگاهی توضیح داد: توجه به بخش گردشگری آثار مثبتی برای توسعه‌ در کشور در پی خواهد داشت و در این راستا جهاددانشگاهی نخستین پژوهشکده گردشگری را در خراسان رضوی ایجاد کرده است و همچنین مرکز گردشگری دانشجویان طرحی را به نام "مرز پرگهر" اجرا کرد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین نخستین دانشکده گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ راه‌اندازی شده و با توجه به ظرفیت قزوین نیز این طرح در استان قابل‌پیگیری است.

طیبی اعلام کرد: جهاددانشگاهی استان قزوین در حوزه‌ی تولید اسباب‌بازی بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی ورود جدی داشته است که پروژه‌ سنگین و بین‌رشته‌ای است که باید مطالعات اجتماعی و فرهنگی آن نیز با دقت انجام شود چرا که طرح عروسک‌های دارا و سارا به دلیل نداشتن مطالعات اجتماعی موفق نبود.

انتهای پیام

کد N1138937

وبگردی