آفتاب
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها:

ملت ایران در 22 بهمن ایستادگی خود در برابر دشمنان را نشان خواهد داد

ملت ایران در 22 بهمن ایستادگی خود در برابر دشمنان را نشان خواهد داد

نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: ملت ایران در 22 بهمن‌ ماه بار دیگر با مشت‌های گره کرده به میدان خواهد آمد تا ایستادگی‌اش در برابر دشمنان پرکینه‌اش را اعلام کند و خود را آماده ادامه راه امام (ره) و رهبری نشان دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان صبح امروز در نشست 3 هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی کشور که در مصلای تهران در حال برگزاری است طی سخنانی با بیان اینکه امروز در دانشگاه های کشور نزدیک به سه هزار مجموعه دانشجویی مشغول به فعالیت هستند گفت: امروز این مجموعه بزرگ با صلابت و اقتدار مشغول فعالیت‌های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها هستند و بدون تردید بزرگترین خیمه فرهنگی در دانشگاه‌ها توسط بسیجیان دانشجو برپا شده تا از آرمان‌های نظام پاسداری کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ افتخاری بالاتر از یاری دین وجود ندارد اظهار کرد: بسیجی در یک کلمه یعنی کسی که یاور خدا و از خود می گذرد تا به یاری دین خدا بشتابد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت:‌ کلید واژه پیش‌رو و پیشگام بودن را در تعریف بسیج و بسیجی دارای اهمیت فراوان عنوان کرد و گفت:‌ آنچه که امتیاز ویژه بسیج به شمار می‌رود همان تشخیص فرصت ها و تهدیدها، تشخیص راهبردهای اساسی و برنامه‌های عملیاتی، تشخیص درست مسئولیت‌ها و نیز داشتن جسارت و شهامت است که همگی نیز از نمونه‌های پیشگام بودن و پیش رو بودن بسیج هستند.

محمدیان با طرح این پرسش که چرا از بسیجیان انتظار پیش رو بودن وجود دارد گفت:‌ از آنجایی که امام بسیجیان و رهبر آن‌ها مهمترین ویژگی اش پیش‌رو بودن است و افراد شاخص بسیج همگی جز پیشروان و پیشگامان انقلاب بوده اند ، اهداف بسیج نیز حفظ ویژگی هایی را اقتضا می‌کند.

وی افزود:‌ بسیجیان به عنوان فرزندان شایسته امام ، فراتر از یک مجموعه تشکلی به عنوان یک تفکر و یک مکتب مسیر احیای تمدن اسلامی که امام خمینی(ره) آغازگر بوده و امروز رهبر انقلاب به عنوان هدف ایشان ادامه دهنده آن هستند را پیگیری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در بیان تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی اظهار کرد: امام خمینی(ره) به اسلام ناب محمدی به عنوان یک کلیدواژه اشاره می کرد و نقطه مقابل اش را نیز ترکیب اسلام آمریکایی قرار بوده که از ابداعات ویژه خود ایشان بود و امام (ره) تاکید داشتند تا تفاوت این دو راه را برای مردم و ملت های جهان تبیین کنند.

محمدیان با اشاره به برخی از ویژگی های اسلام آمریکایی از منظر امام خمینی(ره) اظهار کرد: از نظر امام خمینی(ره) در اسلام آمریکایی هم می‌توان به خدای ایمان داشت و هم با طاغوت کنار آمد اما در اسلام ناب محمدی که پرچم‌دار آن نیز امام خمینی(ره) است قبل از ایمان به خدا باید گامی برداشته شود تا ایمان به حق تاثیرگذار باشد و آن گام‌ هم کفر به طاغوت است.

محمدیان با اشاره به توصیه های امام خمینی(ره) در ارتباط با ویژگی‌های کاندیدای اصلح برای ورود به مجلس اظهار کرد: همانطور که امام (ره) توصیه می کردند که مردم به کسانی رای دهند که متعبد به خدا، خدمتگذار مردم و در قول و عمل صادق باشند و طعم تلخ فقر را کشیده باشند. امروز نیز باید چنین توصیه هایی برای انتخاب کاندیداها مورد توجه قرار دهیم.

وی هم‌چنین در ادامه سخنان خود با اشاره به بیاناتی از رهبری درباره دشمن‌شناسی و لزوم هوشیاری دربرابر دشمنان اظهار کرد: عده ای در داخل به دنبال این هستند که چهره امریکا را برای مردم ما یک چهره خیرخواه جلوه دهند و امروز برجام بهانه ای شده است تا عده ای در بوق و کرنا بدمند و مردم را به سازش و تسلیم در برابر نظام سلطه دعوت کنند.

محمدیان افزود: امیدواریم برجام فوایدی هم برای ملت ما داشته باشد اما فراموش نکنیم که هزینه‌هایی که برای آن پرداخته ایم به واسطه مذاکرات نبوده بلکه نتیجه صلابت و ایستادگی ملت ایران بوده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با اشاره به اینکه عده ای به دنبال الگوسازی از برجام هستند تا با تکرار این الگو در کشور اصحاب فتنه را به صحنه بازگردانند گفت:‌ برخی به دنبال هموار کردن راه سازش و دوستی با آمریکا هستند تا به همه مردم جهان و آزادی ‌خواهان ثابت کنند که ایستادگی در برابر سلطه آمریکا بیهوده است.

محمدیان ادامه داد: این عده می خواهند نیروهای انقلاب را خودسر و تندرو معرفی کنند و با فضاسازی و تهمت زدن های نامردانه نیروهای انقلاب را از صحنه خارج کرده و فرش قرمزی را برای حضور آمریکا در کشور پهن کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز حاشیه های برجام از خود برجام اهمیت بیشتری دارد گفت: کسانی که به دنبال مذاکره با آمریکا هستند باید شفاف سازی کنند که در این مذاکرات چه می خواهند بدهند و چه چیزی را بگیرند اما این کار را نخواهند کرد چرا که اگر از داد و ستد خود در مذاکرات سخن بگویند چهره تزویرشان فروخواهد ریخت.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در پایان با اشاره به در پیش رو بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در روزهای آتی خواهیم دید که ملت ایران چگونه پس از 37 سال ایستادگی در برابر دشمن پرکینه اش، با مشت های گره کرده به میدان خواهد آمد و آمادگی خود را برای ادامه راه امام (ره) و ایستادگی در زیر پرچم رهبری انقلاب اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1138869

وبگردی