آفتاب

ترکیه روس‌های مرتبط با داعش را به "کشورهای غیردوست" با روسیه می‌فرستد

ترکیه روس‌های مرتبط با داعش را به "کشورهای غیردوست" با روسیه می‌فرستد

به گفته سفیر روسیه در ترکیه، آنکارا تبعه‌های روس متهم به عضویت در گروه تروریستی داعش را به کشورهای ثالثی که مسکو روابط دیپلماتیک خود را با آنها قطع کرده، مسترد کرده تا جلوی بازداشت آنها توسط مقام‌های روسیه را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه، اظهار داشت، ترکیه شهروندان روس متهم به وابستگی به گروه تروریستی داعش را به برخی کشورها نظیر اوکراین و گرجستان که روابط دیپلماتیک با مسکو ندارند مسترد ساخته تا به این ترتیب مقامهای روسیه نتوانند آنها را بازداشت کنند.

کارلوف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اظهار داشت: این چندان مهم نیست که ما اطلاعاتی دریافت کنیم مبنی بر این که یک شهروند روسی که متهم به وابستگی به داعش دستگیر شده است. بلکه مهم این است که اطلاعاتی درباره سرنوشت وی در آینده دریافت کنیم. ترکیه اغلب شهروندان روس متهم به وابستگی به داعش را نه به روسیه بلکه به کشورهای ثالثی مسترد کرده که ما با آنها روابط دیپلماتیک نداریم یا روابط ما با آنها متشنج است نظیر گرجستان یا اوکراین. اگر یک متهم به ارتباط با داعش به این کشورها فرستاده شود احتمال اقدام ما برای بازداشت کردن آنها تقریبا به صفر می رسد.

انتهای پیام

کد N1138864

وبگردی