آفتاب

‌افزایش طرح‌های توسعه جنگل و زراعت چوب بعد از پیروزی انقلاب ‌

‌افزایش طرح‌های توسعه جنگل و زراعت چوب بعد از پیروزی انقلاب ‌

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به توسعه جنگل در پروژه‌های سنواتی بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در دو بخش دولتی و خصوصی طرح‌های توسعه جنگل و زراعت چوب در دستور کار قرار گرفته است. ‌

مهندس زارع در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به افزایش همکاری مردم و مسئولان ‌در حفظ منابع طبیعی، گفت: یکی از وظایف اصلی و اهداف مهم حافظان انفال الهی صیانت و پاسداشت منابع طبیعی و نعمت‌های بی بدیل خداوندی است که ‌متاسفانه پیش از انقلاب اسلامی بی محابا مورد بهره‌برداری گسترده قرار می‌گرفت و سرمایه‌های کشور به عنوان سهل‌الوصول‌ترین محل درآمد مورد تاراج واقع می‌شد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی تجدیدشونده همانند جنگل، مرتع و منابع طبیعی غیر قابل تجدید اعم از نفت، گاز و خاک حاصلخیز کشور پیش از انقلاب مورد بی مهری رژیم واقع می‌شد و بدون در نظر گرفتن ارزش واقعی آن توسط استعمارگران به یغما می‌رفت، افزود: با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، با درایت معمار کبیر انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری تمام تلاش‌ها برای حفظ سرمایه‌های طبیعی کشور صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به حرکت نظام در بخش کشاورزی از اقتصاد تک‌محصولی به سمت افزایش تولیدات و رونق کشت و زرع و صنایع وابسته به کشاورزی، عنوان کرد: همین امر موجب کاهش برداشت از منابع طبیعی و افزایش همکاری بین مسئولان نظام و مشارکت‌های مردمی برای پاسداشت منابع طبیعی و انفال الهی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به توسعه جنگل در پروژه‌های سنواتی بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در دو بخش دولتی و خصوصی طرح‌های توسعه جنگل و زراعت چوب در دستور کار قرار گرفته که در این راستا فقط در یک مورد بیش از 17 هزار و 120 هکتار جنگل‌کاری در قالب پروژه طرح صیانت توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان طی سال‌های 80 لغایت 93 به انجام رسیده است.

زارع اضافه کرد: در بخش زراعت چوب نیز با توجه به ترویج فرهنگ منابع طبیعی و لزوم حفاظت از عرصه‌های جنگلی و بهبود وضعیت معیشت مردم استقبال گیلانی‌ها بسیار چشمگیر بوده تا جایی که این استان به قطب تولید صنوبر تبدیل شده و حتی گزارش‌هایی از صادرات این محصول به کشورهای همسایه موجود است.

انتهای پیام

کد N1138485

وبگردی