آفتاب

کرملین اتهام تلاش روسیه برای تعلیق مذاکرات صلح سوریه را رد کرد

کرملین اتهام تلاش روسیه برای تعلیق مذاکرات صلح سوریه را رد کرد

سخنگوی دولت روسیه تاکید کرد گروه های تروریستی دخیل در جنگ سوریه نباید در مذاکرات صلح شرکت کنند.

به گزارش خبرگزری مهر به نقل از ایتارتاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، روز دوشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود، ادعای برخی کشور های غربی مبنی بر تلاش روسیه برای تعلیق مذاکرات صلح سوریه را رد کرد.

«پسکوف» ضمن تاکید مجدد بر نقش موثر کشورش در کمک به ارتش سوریه در راستای مبارزه با گروه های تروریستی گفت: گروه های تروریستی قرار نیست در مذاکرات صلح شرکت داشته باشند و هیچ یک از طرفین شرکت کننده در گفتگو های صلح نیز حاضر به بحث و جدل با یکدیگر در مورد حضور آنها نیست.

طبق جدول زمان بندی، دور جدید گفتگو های صلح سوریه قرار است در روز های آغازین ماه جاری میلادی در وین انجام شود. هرچند که طرفین مذاکرات، برگزاری آن را چند هفته به تعویق انداخته و ضرب الاجل تعیین شده را تا پایان فوریه تمدید کردند.

«استفان دی میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرده که این مذاکرات تا ۲۵ فوریه برگزار شود.

این در حالیست که بر اساس ادعای برخی دولت های غربی، حمایت نظامی روسیه از ارتش سوریه باعث بروز اختلال در روند برگزاری مذاکرات شده است. اتهامی که «پسکوف»، سخنگوی دولت روسیه آن را به دفعات رد کرده است.

پسکوف پیش از این گفته بود حمایت روسیه از تنها نیروی نظامی قانونی و مشروع سوریه یعنی ارتش این کشور انجام می شود و این به معنای ایجاد اختلال در روند مذاکرات صلح نیست.

کد N1137911

وبگردی