آفتاب

رقابت ۱۰ گروه‌ موسیقی دانشجویی در جشنواره فرهنگی علوم پزشکی

رقابت ۱۰ گروه‌ موسیقی دانشجویی در جشنواره فرهنگی علوم پزشکی

بخش موسیقی هفتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی با اجرای ۱۰ گروه دانشجویی از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۰ گروه دانشجویی آثار موسیقی خود را در هفتمین دوره جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا کردند و از برگزیدگان در روز اختتامیه تقدیر به عمل می آید.

در مدت دو روز جشنواره فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی ۱۰ گروه موسیقی از دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم، تبریز، شهید بهشتی تهران، مازندران، یزد، کرمانشاه، همدان، سبزوار،‌ شیراز و اراک آثار خود را در سالن همایش‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اجرا کردند.

گروه موسیقی«باربُد» از دانشگاه علوم پزشکی جهرم با ترکیب گروهی آرمان کلجی، صالح بیگلری، علی خائف، علیرضا فارسی، مجید کیانی، محمد اسماعیلی و محمدامین میزانی با استفاده از سازهای سنتور، تار، دف، ویالون و نی موسیقی خود را به سرپرستی علیرضا فارسی اجرا کرد، این گروه در دستگاه همایون و آواز اصفهان دو قطعه موسیقی را اجرا کرد.

دانشجویان آذری زبان‌ از دانشگاه علوم پزشکی تبریز با گروه «هم‌آوا» و با ترکیب پوریا عطاپور، اتابک بخشایی، اشکان میرانی، علی سنگ نور، فردین سلیمی و کمال میرمحمدی به ارائه دو قطعه از دستگاه همایون و آواز اصفهان، پرداختند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران به اجرای آوازخوانی در دستگاه شورانگیز زنده یاد استاد مشکاتیان و آواز دشتی، پرداختند. این گروه شش نفره را حسین کریمی، امیر کرمانی، امین مولایی، عیسی اسماعیلی، محمد حسین بخشی و مرتضی کیانی همراهی کرده و از سازهای کمانچه، تار، سه تار و بم تار، سنتور و تنبک برای اجرای موسیقی خود استفاده می‌کردند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با گروهی با نام «سورنا» با لباس سنتی در این جشنواره شرکت کردند که دو دختر دانشجوی نوازنده نیز در ترکیب هفت نفره گروه بود. این گروه هفت نفره از دانشجویان شمالی را سیده مائده یوسف نژاد، هستی صدرایی، علی رحیمی، مسعود اصغری، مهدی قربانی، هادی آراد و یوسف قربانی تشکیل می‌دادند.

گروه سه نفره«خوشه چین» از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این دوره جشنواره شرکت کردند و سیاوش وثوقی، محمدمهدی مراد و مهدی صادقی اعضای گروه را تشکیل می‌دادند. گروه خوشه چین نیز دو قطعه موسیقی در دستگاه ماهور و آواز اصفهان اجرا کرد .

هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور بیش از ۴۰۰ نفر دانشجوی هنرمند دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور راه یافته به مرحله دوم، از روز شنبه ۱۷بهمن ماه آغاز شد و امروز ۱۹ بهمن ماه به کار خود پایان می دهد.

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در روز سه شنبه ۲۰ بهمن برگزار می شود.

کد N1137719

وبگردی