آفتاب
آیت‌الله میرعمادی:

19 بهمن‌ماه 57 نماد ظهور و بروز ارتش مکتبی و انقلابی بود

19 بهمن‌ماه 57 نماد ظهور و بروز ارتش مکتبی و انقلابی بود

‌نماینده ولی‎فقیه در لرستان 19 بهمن‌ماه را طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در این روز مردم اطمینان خاطر پیدا کردند که کار رژیم طاغوت تمام شده است، کمااینکه این روز نماد ظهور و بروز ارتش مکتبی و انقلابی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دیدار با نیروهای مسلح استان که امروز، 19 بهمن‌ماه به‌مناسبت سالروز بیعت همافران با امام امت(ره) در بیت نماینده ولی‌ فقیه در لرستان برگزار شد، اظهار کرد: 19 بهمن‌ماه روز یأس همیشگی رژیم شاهنشاهی در ایران است.

وی ادامه داد: آنچه بر عظمت این روز افزود، یکی بیعت خالصانه همافران ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگری نظم و انضباط این مجموعه در خدمت امام بود که با ظاهر آشکار و لباس رزم در آن صحنه حاضر شده بودند.

‌نماینده ولی‌ فقیه در لرستان انقلاب اسلامی ایران را خلافت الهی در روی زمین ارزیابی کرد و ادامه داد: این خلافت الهی نیازمند دو شرط علم و دانش، قدرت و اقتدار است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که به استناد به آیات قرآن لازمه خلافت الهی علم و دانش است، ادامه داد: وقتی خدا بحث حاکمیت را مطرح کرد به پیغمبر اسلام(ص) فرمود تا دانش کار خلافت را به تو دادیم.

وی قدرت و اقتدار را دومین شرط تحقق خلافت الهی ارزیابی و بیان کرد: اقتدار باید برخاسته از ایمان، اتحاد و انسجام باشد کمااینکه آنچه در نیروهای مسلح ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد بهره‌گیری از علم و دانش و اقتدار مثال‌زدنی بود.

میرعمادی با اشاره به این‌که بعد از انقلاب اسلامی نیروهای مسلح ما با استفاده از تجربیات دفاع مقدس پیشرفته‌ترین سلاح و مهمات را تولید کردند، افزود: در زمان طاغوت آموزش‌های نظامی می‌دادند که باعث تقویت بنیه علمی نبود لیکن آموزش‌های بعد از انقلاب اسلامی بنیه علمی نیروهای مسلح را تقویت کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان این‌که اقتدار به دو نوع اقتدار مادی و معنوی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: اقتدار مادی همان سلاح و مهمات است لیکن آنچه نیروهای مسلح ما را از سایر کشورها ممتاز می‌کند اقتدار معنوی آنهاست که برخاسته از ایمان و دین است.

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به این‌که امروز جمهوری اسلامی ایران از اقتدار معنوی برخوردار است، اضافه کرد: اقتدار معنوی ایران اسلامی از دو ریشه مردمی و الهی برخوردار است کمااینکه روز 22 بهمن روز اقتدار مردمی ملت ایران است که باعث ایجاد امید در دل مسئولان نظام اسلامی می‌شود.

وی پیشرفت انقلاب اسلامی را در پرورش نیروهای مسلح مؤمن و انقلابی دانست و گفت: فلسفه خلافت الهی پرورش نیروی انسانی است که صالح مؤمن و معتقد به احکام الهی باشند، کمااینکه برگزاری دوره‌هایی برای انتقال تجربیات دفاع مقدس به نیروهای مسلح ما ضروری است.

انتهای پیام

کد N1137423

وبگردی