آفتاب
در جلسه کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی

عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌­های علمیه بررسی شد

عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌­های علمیه بررسی شد

سی و نهمین جلسه کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این جلسه که به معرفی برنامه‌ها و عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌­های علمیه اختصاص داشت، حجت الاسلام و المسلمین عمادی، رییس این مرکز گفت: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه علمیه قم و در پی سفر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در سال 89 به شهر مقدس قم تأسیس شد که این مؤسسه بر اساس مقررات اساسنامه، زیر نظر هیات امنا اداره می‌­شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عمادی افزود: وظیفه این مرکز شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان و استعدادهای برتر حوزه­‌های علمیه در راستای تولید و توسعه علوم دینی و گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی در سطح ملی است.

وی خاطرنشان کرد: مفاخر، نخبگان، برگزیدگان، اساتید و پژوهشگران و استعدادهای برتر و ممتازین گروه‌های مورد حمایت این مرکز را تشکیل می‌دهند.

رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه­‌های علمیه ادامه داد: همچنین آموزش، پژوهش، تبلیغ و امور فرهنگی، مدیریت و عرصه اخلاقی و امور تربیتی ذیل بخش مربوط به شناسایی دسته‌بندی شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عمادی گفت: از نظر سطوح علمی هم پنج سطح مقدمات، سطح 1، سطح 2، سطح 3 و سطح 4 تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل توجه بیشتر به ظرفیت‌های قشر جوان و فعال حوزوی، ایجاد سهولت در تأمین علایق علمی نخبگان حوزوی و هدایت هوشمندانه آنان در جهت تربیت شایسته نیروی کارآمد، نوآوری در حوزه ارزشیابی کیفی نخبگان حوزه‌های علمیه، ایجاد تعادل و تناسب میان حمایت‌های حوزوی و دانشگاهی، عدم تاثیرگذاری اختلاف سلایق در برخورداری از حمایت‌‎‌ها، تاکید بر لزوم تاثیرگذاری حمایت‌ها، بازخوردگیری از حمایت‌ها و تنظیم شاخص‌ها بر اساس نتایج این بازخوردگیری و برنامه‌ریزی ویژه برای حمایت از نخبگان حوزوی دارای مدرک دانشگاهی است.

پس از ارائه این نظرات مقرر شد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، گزارش‌های تکمیلی عملکردی خود را ارائه کند.

دکتر نسرین سلطانخواه، رییس کمیسیون نخبگان هم ابراز امیدواری کرد، آیین‌نامه حمایت از نخبگان حوزوی هر چه سریعتر مراحل تصویب و اجرای خود را طی کند.

انتهای پیام

کد N1135519

وبگردی