آفتاب

تاکید وزیر بهداشت بر نقش شهرداری در حوزه سلامت

تاکید وزیر بهداشت بر نقش شهرداری در حوزه سلامت

مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی، از جمله توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت، بخشی از وظایف مهم اعضای شوراهای شهر و روستا و شهرداران است.

به گزارش ایسنا، قاضی‌زاده هاشمی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - در کانال تلگرامی خود با این مقدمه نوشت:

امروزه به دلیل توسعه شهرها و عدم تناسب امکانات موجود با جمعیت، ارائه خدمات مناسب به مردم در حوزه‌های گوناگون جز با مشارکت تمامی بخش‌ها به ویژه مدیریت شهری امکان‌پذیر نیست. حوزه بهداشت و درمان نیز از این قاعده کلی مستثنا نبوده و سامان امور حوزه سلامت، بدون توجه به فعالیت‌های بین بخشی غیرممکن است.

مروری بر تجربیات سایر کشورها نشان می‌دهد شهرداری‌ها علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و توجه به توسعه شهری، باید در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز نقش‌آفرین باشند. سلامت نیز از جمله حوزه‌هایی است که شهرداری‌ها می‌توانند با توجه بیشتر به آن، نقش مهمی در ارتقاء سلامت جامعه و شهروندان ایفا نمایند.

اینکه شهرداری‌ها نباید صرفاً تبدیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی شوند و در کنار ساخت و سازها باید به مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود نیز توجه داشته باشند، موضوعی است که نیازمند تغییر نگرش مسئولان بوده و حرکتی تدریجی تلقی می‌شود. تلاش برای توسعه زیرساخت‌های سلامت و مشارکت در این بخش، قطعاً یکی از شاخص‌های مهم در عمل به وظایف اجتماعی این نهاد عمومی است.

در سفر به تبریز بازدیدی از بیمارستان کودکان سرطانی داشتم؛ بیمارستانی که مختص کودکان سرطانی است. این مرکز درمانی با مشارکت مؤثر شورای شهر و شهرداری تبریز در فضایی مناسب ساخته شده و زمینه ارائه خدمت به کودکان سرطانی و خانواده‌های آنها را فراهم کرده است؛ مشارکت و همتی ستودنی که آرزو می‌کنم در کنار تلاش دست‌اندکاران امر سلامت، به بخشی از فرهنگ فردی و اجتماعی ما تبدیل شود و زمینه ارتقاء سلامت بیماران را مهیا سازد.

انتهای پیام

کد N1134914

وبگردی