آفتاب
المعلم در واکنش به تصمیم ریاض برای حمله به سوریه:

متجاوزان سعودی با تابوت خود به کشورشان باز خواهند گشت

متجاوزان سعودی با تابوت خود به کشورشان باز خواهند گشت

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در واکنش به تصمیم ریاض برای اعزام نیروی زمینی خارجی به این کشور گفت: هرگونه حمله نظامی به سوریه بدون موافقت دولت دمشق تجاوز محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه امروز شنبه به تصمیم ریاض برای اعزام نیروی زمینی خارجی به سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: هرگونه حمله نظامی به سوریه بدون موافقت دولت دمشق تجاوز محسوب می شود و متجاوزان با تابوت خود به کشورشان بازخواهند گشت.

وزیر خارجه سوریه همچنین در بیان اهداف رژیم سعودی برای حمله به سوریه، اظهار داشت: به نظر می رسد توطئه گران سعودی از عوامل و ایادی خود در سوریه ناامید شده اند و دستاوردهای اخیر ارتش سوریه موجب شده تا خود، وارد عمل شوند.

وی ضمن «دیوانگی» توصیف کردن حمله نظامی رژیم سعودی به سوریه، تصریح کرد: گمان نمی کنم این اتفاق رخ دهد اما در هر صورت هیچ چیز بعید نیست.

المعلم با اشاره گفتگوهای صلح سوریه در ژنو سوئیس، تصریح کرد: هیأت سوری جدیت خود را در این دور از مذاکرات نشان داد، اما معارضان به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات بودند.

وی با بیان اینکه دمشق خواستار ارائه لیستی از معارضان شرکت کننده در این مذاکرات بود، گفت: به دی میستورا ابلاغ کردیم که با مجموعه ای از اشباح مذاکره نمی کنیم.

وزیر خارجه سوریه همچنین با بیان اینکه دولت دمشق هیچ پیش شرطی برای مذاکرات صلح مطرح نکرد، اظهار داشت: این معارضان بودند که پیش شرط مطرح کردند.

المعلم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی پیرامون زمان پایان عملیات نظامی روسیه علیه تکفیری ها در سوریه نیز، اظهار داشت: عملیات نظامی روسیه تا زمان نابودی کامل تروریست های تکفیری در سوریه ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، «احمد العسیری» سخنگوی وزارت دفاع رژیم سعودی روز پنجشنبه گفته بود که ریاض آماده است تا برای نبرد با داعش، نیروی زمینی به سوریه اعزام کند منوط به اینکه رهبران ائتلاف ضد داعش در نشست آتی خود در بروکسل با عملیات زمینی در این کشور موافقت کنند.

 احمد العسیری که سخنگوی ائتلاف عربی در یمن نیز هست، به خبرگزاری آسوشیتدپرس و تلویزیون العربیه گفته که عربستان از زمان آغاز عملیات هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۴ در آن مشارکت دارد ولی اکنون آماده اعزام نیروی زمینی به این کشور است.

کد N1134446

وبگردی