آفتاب

دهمین دوره مسابقات کمیکار در اصفهان برگزار شد

دهمین دوره مسابقات کمیکار در اصفهان برگزار شد

دهمین دوره مسابقات ملی ماشین‌های شیمیایی (کمیکار) دانشجویان در دانشگاه اصفهان برگزار و تیم‌های برتر آن مشخص شدند.

محمدصادق حاتمی پور، رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اصفهان در گفت وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به مسابقات ماشین‌های شیمیایی (کمیکار) اظهار کرد: نیروی محرکه و ترمز این ماشین‌ها با واکنش شیمیایی حرکت می‌کند. خصوصیت این ماشین‌ها در این است که برای حرکت از سوخت فسیلی استفاده نمی‌کنند بنابراین نسبت به سایر ماشین‌ها آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند. این ماشین‌ها قابلیت تولید انبوه را دارند فقط نیاز به حمایت و سرمایه از سوی صنایع دارد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد حس نشاط و فضای پرتحرک و خلاقیت برای دانشجویان است، افزود: دانشجویان در این مسابقات کارگروهی، خلاقیت و کار کردن در شرایط غیردرسی را تمرین می‌کنند، دانشجو کارورزیده می‌شود تا در آینده راحت تر وارد صنعت شود. این مسابقات برای دانشجویان چه مقام بیاورد چه نیاورد، مفید است زیرا تمرین و تجربه خوبی کسب می‌کند.

رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این مسابقات از سال 84 شروع شده و دهمین دوره خود را به میزبانی دانشگاه اصفهان پشت سر گذاشت، ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان برتر این مسابقات حمایت می‌کند و طرح‌ها و ایده‌های برتر این مسابقات اگر مایل باشند، برای شرکت‌های خودروسازی ارایه می‌شود. همچنین برندگان این مسابقات در مسابقات جهانی کمیکار شرکت می‌کنند.

حاتمی پور اضافه کرد: این مسابقات برای گروه‌های فنی مهندسی و شیمی کاربردی و مکانیک برگزار شد. در این مسابقات تیم رکسون از پیام نور اصفهان با اختراع باتری جدید با ولتاژ بالا به عنوان ایده برتر که ثبت جهانی نیز شده است، انتخاب شد. ایده برتر را دانشگاه اصفهان کسب کرد و دو تیم دانش‌آموزی سیمای نور و فروغ علم رتبه برتر را کسب کردند.

انتهای پیام

کد N1134256

وبگردی