آفتاب
سازمان ملل اعلام کرد:

موافقت اولیه دمشق با ورود کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده

موافقت اولیه دمشق با ورود کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده

سازمان ملل اعلام کرد دولت دمشق به صورت ابتدایی با درخواست این سازمان برای ورود کمک‌های انسانی به شهرهای محاصره شده "مضایا" در ریف دمشق، "کفریا" و "الفوعه" در ریف ادلب موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم، سخنگوی دفتر سازمان ملل در خصوص امور انسانی در اظهاراتی مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: سازمان ملل به زودی لیستی دقیق و کامل از امدادها را ارائه خواهد کرد و این سازمان دوباره بر درخواست خود مبنی بر ارائه کمک‌های غذایی و ورود تیم‌هایی برای ارزیابی وضعیت بهداشتی و تغذیه به شهرهای تحت محاصره مضایا در ریف دمشق و کفریا و الفوعه در ریف ادلب تاکید خواهد کرد.

سازمان ملل اعلام کرد که دولت دمشق با ورود کمک‌های انسانی به شهرهای مذکور موافقت کرده است این در حالیست که این سازمان نسبت به افزایش مرگ و میر در این مناطق و به ویژه شهر مضایا هشدار داده است.

طبق اعلام سازمان ملل دولت سوریه ایجاد درمانگاه‌های موقت سازمان هلال احمر را تسهیل بخشیده و اجازه داده موارد بسیار شدید از شهر مضایا خارج شوند. سازمان ملل نیز برای خارج کردن تعدادی از بیماران از این شهر رسیدگی به آنها آماده است.

شهر مضایا واقع در غرب شهر دمشق به دلیل کمبود مواد غذایی و پزشکی حاصل از محاصره‌ای که به دنبال درگیری‌ها میان ارتش سوریه و مخالفان بر آن تحمیل شد، شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از ساکنان خود بوده است.

دو آژانس وابسته به سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بودند که یک بیمارستان سیار و یک تیم پزشکی در حال اعزام به این شهر هستند.

یکی از مسئولان سازمان جهانی بهداشت گفت: مقامات سوریه اجازه ورود یک بیمارستان سیار و هلال احمر سوریه را به شهر مضایا داده‌اند و همچنین با واکسیناسیون موافقت کرده‌اند.

سخنگوی دفتر سازمان ملل در امور انسانی نیز تاکید کرد: سازمان ملل قصد دارد کاروان‌هایی را طی هفته آتی به این شهرها اعزام کند اما هنوز تاریخ دقیق ارسال این کمک‌ها مشخص نشده است.

شورای امنیت در ماه گذشته میلادی دو نشست با هدف بررسی وضعیت شهرهای محاصره شده سوریه برگزار کرد.

برخی گزارش‌ها از محاصره چند ماهه ده‌ها هزار شهروند بدون امدادرسانی و نیز مرگ تعدادی از ساکنان این شهرها به دلیل گرسنگی خبر می‌دادند.

موافقت دولت سوریه با ورود کمک های انسانی به مناطق محاصره شده همزمان با آغاز کنفرانس ژنو3 که هدف از آن دستیابی به سازش سیاسی برای بحران سوریه است انجام گرفت.

انتهای پیام

کد N1128837

وبگردی